Hund som försöker ha ihjäl flockmedlem

Tror varken de handlar om dålig uppfostran, ledarskap, osäker hund osv osv osv.
Vissa hundar tycker inte bara om andra hundar, och i deras värld så ska den andra dö. Finns lixom inget "vi kan väl snacka om det och reda ut problemet".

Tänker på min ena tik som jag gick BPH med förra helgen. Skulle ni se hennes resultat skulle ni nog trilla av stolen när jag säger att samma hund till varje pris vill ha ihjäl en av våra andra tikar hemma.

Så är det med en av mina hundar och en av mina föräldrars hund. Vår hund är helt underbar med alla andra hundar i alla åldrar. Men just dom här två HATAR varandra, dom tål inte varandra och kommer aldrig att göra det heller.
 
Jag tänkte uppdatera om läget med den lilla.

Hon har varit på 2 akut återbesök. Såret på ena sidan är rejält infekterat och de fick tömma det på var, och nu får hon 2 olika sorters antibiotika.

Hon kan inte stödja på bakbenet på den sidan, troligtvis en nervskada där. Hon kan dock klia sig med det så helt dött är det inte. Det verkar även som att skulderbladet är helt avslitet från alla muskler. Ortopeden skulle läsa på om det i helgen och se om det går att fixa till på något sätt. Så skulderbladet åker ibland upp där inne så att det blir som en stor knöl...

Som det är just nu så verkar inte veterinären veta om det går att fixa.
 
Jag tänkte uppdatera om läget med den lilla.

Hon har varit på 2 akut återbesök. Såret på ena sidan är rejält infekterat och de fick tömma det på var, och nu får hon 2 olika sorters antibiotika.

Hon kan inte stödja på bakbenet på den sidan, troligtvis en nervskada där. Hon kan dock klia sig med det så helt dött är det inte. Det verkar även som att skulderbladet är helt avslitet från alla muskler. Ortopeden skulle läsa på om det i helgen och se om det går att fixa till på något sätt. Så skulderbladet åker ibland upp där inne så att det blir som en stor knöl...

Som det är just nu så verkar inte veterinären veta om det går att fixa.

Så tråkigt att höra! :(
 
Jag tänkte uppdatera om läget med den lilla.

Hon har varit på 2 akut återbesök. Såret på ena sidan är rejält infekterat och de fick tömma det på var, och nu får hon 2 olika sorters antibiotika.

Hon kan inte stödja på bakbenet på den sidan, troligtvis en nervskada där. Hon kan dock klia sig med det så helt dött är det inte. Det verkar även som att skulderbladet är helt avslitet från alla muskler. Ortopeden skulle läsa på om det i helgen och se om det går att fixa till på något sätt. Så skulderbladet åker ibland upp där inne så att det blir som en stor knöl...

Som det är just nu så verkar inte veterinären veta om det går att fixa.
Usch, det låter som det tog rejält illa :(
 
Tikar kan börja slåss om livet, hanar oftast endast för att se vem som är starkast.
Så kan det även vara resursförsvar. I så fall får man helt enkelt se till att det inte finns nånting framme när hundarna går tillsammans.
När det gäller tikar kan det även bero på var i löpcykeln de är.
 
Usch, det låter som det tog rejält illa :(
Ja, någon lätt skada är det inte. Veterinärerna tyckte först att hon hade haft en otrolig tur. Den stora hunden gjorde ju "dödsskaket" på henne, så att inte något var brutet i vare sig nacke eller rygg är ju halvt otroligt.

Men vi får se om det går att göra något åt skulderbladet. Annars får hon väl vandra vidare antar jag. Jag börjar även fundera på över hur mkt man ska utsätta henne för. En ev 3:e operation som kanske inte ens blir den sista på samma skada... Men jag tror att ägaren kommer fortsätta tills pengarna är slut, det är nämligen en av favorithundarna.
 
Tikar kan börja slåss om livet, hanar oftast endast för att se vem som är starkast.
Så kan det även vara resursförsvar. I så fall får man helt enkelt se till att det inte finns nånting framme när hundarna går tillsammans.
När det gäller tikar kan det även bero på var i löpcykeln de är.
Eller sen är hunden så osäker alt. Ogillar den andra hundar väldigt mycket. Min omplacering, bullmastiff, försökte ha ihjäl alls hundar som kom nära. Tikar, valpar, allt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 754
Senast: Nota
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 283
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Långt inlägg så jag hoppas att någon orkar läsa hela för jag hade behövt utomstående tankar och åsikter. Då jag känner att jag inte...
Svar
3
· Visningar
1 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp