Hund som gnäller i bilen

Om han bygger upp en förväntan på att få komma hem, ni kan inte åka en bit, stanna och gå hem?
Ha med någon mer som kan köra hem bilen. Inte göra något speciellt på promenaden utan bara gå raka spåret hem, låt honom inte gå och nosa osv. Min tanke är att om han får åka en bit och sedan gå en vanlig tråkig promenad hem (och att inget speciellt händer när ni kommer hem heller) kanske det tar udden av förväntningarna att åker man bil händer något roligt.
 
Om han bygger upp en förväntan på att få komma hem, ni kan inte åka en bit, stanna och gå hem?
Ha med någon mer som kan köra hem bilen. Inte göra något speciellt på promenaden utan bara gå raka spåret hem, låt honom inte gå och nosa osv. Min tanke är att om han får åka en bit och sedan gå en vanlig tråkig promenad hem (och att inget speciellt händer när ni kommer hem heller) kanske det tar udden av förväntningarna att åker man bil händer något roligt.
Jo det skulle nog kunna funka kanske.. Men då återstår ju problemet att det bara är jag i hushållet som har körkort. :/ Visst skulle jag kunna "låna in" min bror och min mamma nån gång då o då kanske, men dom har ju inte tid/lust för det jämt o ständigt. Och det känns som att varje gång vi ändå måste åka o göra något "superkul" så tar man flera steg bakåt?
 
Jo det skulle nog kunna funka kanske.. Men då återstår ju problemet att det bara är jag i hushållet som har körkort. :/ Visst skulle jag kunna "låna in" min bror och min mamma nån gång då o då kanske, men dom har ju inte tid/lust för det jämt o ständigt. Och det känns som att varje gång vi ändå måste åka o göra något "superkul" så tar man flera steg bakåt?
Oki, ja det kanske är risken förstås. Att man bara får börja om igen hela tiden.
 
Kanske ser hunden då att det händer inte roliga saker varje gång han åker bil :)
Problemet är ju bara att händer det något kul EN endaste gång så är det kört typ :grin:

Faktiskt så har han haft period när han var helt lugn och tyst i bilen. Det var när han var sjuk och vi inte gjorde annat än åkte fram o tillbaka till Strömsholm 2 ggr/dag ;)
 
Problemet är ju bara att händer det något kul EN endaste gång så är det kört typ :grin:

Faktiskt så har han haft period när han var helt lugn och tyst i bilen. Det var när han var sjuk och vi inte gjorde annat än åkte fram o tillbaka till Strömsholm 2 ggr/dag ;)

Som sagt. Att lämna hunden i bilen alt sätta honom där i god tid innan ni åker kan ändra förväntan med förhållandevis liten insats från din sida. Jag skulle kunna tänka mig att rutinen att bli instoppad i en stillastående bil med ett ben då och då, kanske tom utan att alls åka iväg, skulle göra stor nytta.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 624
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 593
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 756
Senast: ako
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 615
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp