Hund som kräks

Isabell96

Trådstartare
Hej! Under eftermiddagspromenaden idag så kräktes min hund 2 gånger. Hon har inte ätit något ovanligt, åt sin frukost som vanligt imorse och druckit. Hon är sig själv i övrigt, alltså pigg och glad. Men jag tycker det är märkligt att hon kräks. Några idéer vad det kan bero på?
 
Om hon är fortsatt glad och pigg och inte kräks igen hade jag bara släppt det. Hon kan ha dragit i sig något irriterande under promenaden som retar och vill upp igen. Jag skulle dock såklart verkligen fundera över om hon kan ha kommit i kontakt med något som hon inte borde ha ätit.
Vår hund verkar ha lite extra känslig mage och kan kräkas om hon får äta för mycket av ex ett grisöra på en och samma gång, eller om det går långt mellan mål. Det är dock tillräckligt sällan för att jag inte ska oroa mig.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, min fyraåriga mellanpudeltik började dregla igår. När hon låg i soffan bildades små våta pölar av saliv under nosen på henne...
Svar
4
· Visningar
1 704
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 083
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Jag har en blandras på 5 månader, vikt är lite oklart just nu men hon förväntas väga runt 20 kg som vuxen. Pigg, glad, fin i hull och...
Svar
5
· Visningar
601
Senast: em-pirre
·
Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 308
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp