Hund som slickar annan hund i munnen

Sporthorse

Trådstartare
Den ena hunden slickar den andra i munnen som besatt. Stoppar hela huvudet in i munnen på den andra trots att den andra hunden morrar högt, hugger mot och lyfter huvudet högt.
Vad beror detta maniska fjäskeri på?
Fler som sett något liknande?
 
Överdrivet fjäskade är inte helt ovanligt, men kan få motsatt effekt och bli ett moment 22.
Min hane har en lillasyster som har stor respekt för honom och fjäskar så - och han har stor integritet och avskyr överdrivet kladdande, så han muttrar och hon fjäskar då ännu mer :angel: Det slutar ibland med att jag bryter.

Min gamla tik är sådan mot människor, vilket upplevs av en del som att hon är väldigt social men egentligen är hon osäker och kan liksom inte stoppa sig själv där. Jag får bryta.
Varför en del är så här vete tusan. Överdrivet fjäskande blir så lätt fel, men inte alls ovanligt bland mina. Här är det valpen som fjäskar överdrivet för han hunden (precis som sin mor) och han tycker hon är asjobbigt och blir sur till slut :laugh:
 
Överdrivet fjäskade är inte helt ovanligt, men kan få motsatt effekt och bli ett moment 22.
Min hane har en lillasyster som har stor respekt för honom och fjäskar så - och han har stor integritet och avskyr överdrivet kladdande, så han muttrar och hon fjäskar då ännu mer :angel: Det slutar ibland med att jag bryter.

Min gamla tik är sådan mot människor, vilket upplevs av en del som att hon är väldigt social men egentligen är hon osäker och kan liksom inte stoppa sig själv där. Jag får bryta.
Varför en del är så här vete tusan. Överdrivet fjäskande blir så lätt fel, men inte alls ovanligt bland mina. Här är det valpen som fjäskar överdrivet för han hunden (precis som sin mor) och han tycker hon är asjobbigt och blir sur till slut :laugh:
Ja, det blir verkligen motsatt effekt. Ju mer den andra blir förbannad, desto mer fjäskande och slickande.
Har hänt flera gånger att fjäskis fått bitsår (skrapsår i huden) efter sina maniska slickattacker.
Dom är egentligen vänner men ibland slår det verkligen över.
 
Ja, det blir verkligen motsatt effekt. Ju mer den andra blir förbannad, desto mer fjäskande och slickande.
Har hänt flera gånger att fjäskis fått bitsår (skrapsår i huden) efter sina maniska slickattacker.
Dom är egentligen vänner men ibland slår det verkligen över.
Ja min hane kan bli så att han till slut fräser i rejält då han tröttnat på fjäskandet och hans tillsägelser får motsatt effekt ⭕) är jag nära brukar jag be fjäskande hunden att "nu räcker det" för att göra så ha slipper ge dom en känga. Han blir lättad då :laugh:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
613
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 752
Senast: mysboll
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 190
Senast: geting
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp