Bukefalos 28 år!

Hund som tuggat upp stygn, "farligt"?

Kissing Spine

Trådstartare
Lilla skrället har lyckats tugga upp 3 av de första stygnen mot frambenen så att säga, från sin kastrering. Det har gått 5 dagar och är i övrigt väldigt fint och inte svullet eller inflammerat på något sätt. Stygnen ska egentligen tas på fredag.

Måste jag ringa/åka till vet och sätta dit nya, eller tror ni att det räcker med att hålla koll på hur det utvecklar sig?
 
Sv: Hund som tuggat upp stygn, "farligt"?

Ingen som vet? Har mailat vet. för de har inga telefontider eller jour på helgen.
 
Sv: Hund som tuggat upp stygn, "farligt"?

Har vävnaden växt ihop i snittet eller är det öppet sår nu där de tre stygnen skulle sitta? Frågan är om det bara är de yttre stygnen så hunden inte fått tag i de inre också som sitter i bukhinnan om det är öppet tänker jag på. Men ser det fint ut, har läkt ihop i snittet så skulle jag inte varit orolig men det bästa är att höra vad vet säger sen:). Frågan är om resten av stygnen sitter kvar nu bara. Ha tratt på henne hela tiden och håll stenkoll om ni tar av den när ni går ut, min tik va blixtersnabb på att dra nosen till magen.
 
Sv: Hund som tuggat upp stygn, "farligt"?

Det har läkt ihop väldigt fint så det är helt ihopväxt :). Mamma tittade också när vi kom hit nu och hon trodde inte att det var någon akut fara iaf så får ringa och se på måndag helt enkelt om jag inte får svar från vet. Pappa påstod att det var helt lugnt om det var ihopväxt, men vad vet han liksom :angel:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 661
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
7 053
Senast: Hund!
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 486
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp