Hund terapi för häst?

Jag sade ingenting om att han ljög förutom att mindre hundar inte kan användas som SAR hundar o att han förmodligen har kastrationsångest.
Ok, ursäkta, jag ville bara förstå dig. Men alltså, Alaskan Malamute är jättestora hundar. Dock med mkt päls, som någon skrev, så vad gör de i Italien på sommaren?
 
Ok! Jag måste säga att jag inte minns att han berättade HUR hunden hjälpte dessa hästar, bara att... att hunden var med i boxen kan ha varit min egen bild. Om nu något av det han så var sant... jag kan tycka att det är svårt att genomskåda lögner om jag inte förstår motivet bakom. Vad skulle han liksom vinna på att hitta på denna rövarhistoria? Men det är klart, det finns Ju även mytomaner...
Det kan lätt ha varit en person vars mosters, kusins sambo hade en häst som var låg efter kastrationen och fick en slick på mulen av hans hund och därefter blev mer alert, eller något i den stilen.
Det finns SÅ gott om skitsnackare i världen, eller för all del bara snackare som blir glada när någon tar kontakt och därefter börjar dra historier. Kanske ett strå av sanning någonstans, men personligen tror jag inte att det finns något syfte eller någon framtid i att låta hundar agera terapihjälp för hästar.
Behöver en häst sällskap som någon form av terapi eller rehab tror jag att en annan häst oftast passar bäst.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Då var det äntligen dags för mig att börja leta hund. Egentligen har jag siktet inställt på samojed då jag är uppvuxen med samojeder och...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 177
Senast: bollen__
·
  • Låst
Övr. Hund Hejsan! Ny på detta forum och har en mängd frågor om mycket men börjar med min huvudsakliga fråga För ett antal år sedan talade jag...
Svar
5
· Visningar
1 020
Senast: Gunnar
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 319
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp