Hund utdömd?

N

Nora_

Har en liten fråga... kan vetrinären döma ut en hund? så som dom gör med hästar menar jag... Har nämligen en hund som har mycket problem.. hon har hotspots, och är blind på 1½ öga och har epilepsi...

Hon tål inte solen för då blir ögonen värre.. och inte heller snö/vatten då hotspotsen kommer fram...

och på allt detta fick hon epilepsi i vintras...

därför har jag valt att jag ska låta henne få somna in... och då undrar jag... gällande försäkringen.. om vetrinären kan döma ut henne så man får ut livförsäkringen?
 
Sv: Hund utdömd?

Precis som på häst så kan vet skriva en livskadeanmälan men det är alltid bolaget som avgär om det blir några pengar. Skall man vara säker måste man begära besked innan avlivning.
PL
 
Sv: Hund utdömd?

Om hunden inte kan leva ett drägligt liv och veterinära åtgärder är meningslösa/verkningslösa, så visst kan veterinären "döma ut" hunden. Därmed inte sagt att försäkringsbolaget godkänner det och betalar ut livvärdet...
Ring ditt försäkringsbolag och förklara läget för dem och fråga hur det blir med livvärdet om du avlivar hunden pga de problem den har.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 596
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 577
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 616
Senast: Mirre
·
K
Hästmänniskan *Skriver under anonymt nick då detta är känsligt för mig* Jag ringde för ett år sedan till kommunens djurskyddsinspektör och gjorde...
Svar
11
· Visningar
2 443
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp