hund valp.................

M

Malin81

Jag vill bara ge en medalj till alla er som har har hund valpar.... Guud det är 10 ggr jobbigare än jag hade föreställt mig att ha en hundvalp. Fast man motionerar lite extra och hoppas på att han ska sova lite längre så har man en gangster valp som aldrig blir trött... ärligt talat ibland känner jag åååååååhhhhhhh vad har jag gett mig in på..... snälla trösta mig med att hunden blir lungnare ;)(och rumsren) mvh malin :cry:
 
*ha ha ha* Gissa varför jag säger ALDRIG MER valp direkt folk pratar om hur sööööta de är :d Men de BLIR större. Fast det tar ett tag *humm*
 
jag tycker/tyckte inte att de var ett dugg jobbigt och min hund är 6 mån :smirk: och dessutom bor jag tre våningar upp :)
 
jo visst har det sina avigsidor med valpar...
vi har en liten terrorist saluki på 10 veckor,som heller aldrig blir trött tycker man... men det går över.
Dom BLIR lugnare (fast det verkar väldigt avlägset) och rumsrena..
Just nu ligger min lilla terrorvalp och sover för natten (till ungefär 3-4 på morgonen) och är jättesöt!!
Och ja.. jag ska göra det igen när han blivit stor!

:love: :D
 
Jag har två valpar :love: en Petit Basset Griffon Vendeén som är 15 v och en jämthund som är knappt 10 mån samt en tax på 6 år. Jag tycker inte att det är jobbigt. Jämthunden kissade inne två gånger :), sedan var han rumsren, petiten däremot har väl kissat inne ca 200 gånger, men det är bättre nu. Hon blev mycket bättre över en natt ifrån att han kissat inne flera gånger om dagen tills att det händer en gång om dagen eller t o m inte alls. Det enda är att man får dammsuga och skura golven lite oftare nu än innan.
 
Egentligen gick allt mycket smidigare än jag trott och jag hann jobba mycket mer än jag trodde (jobbar ju hemma) de två första veckorna med valpen - sedan tog vi semester. Han sov mycket mer än jag väntat mig! Men gissa om det är skönt att han är rumsren nu och man inte behöver springa ut med honom femtioelva gånger om dagen. Fast lugnare? Tja... Han orkar ju mer i stället, men han kan ju sysselsätta sig själv också med sina leksaker, bara man aktiverar honom lite nu och då.
 
Hahah jag hade min första valpkull hemma i somras och det var mycket att göra det :crazy: Dom kissade hela tiden, drog och slet i allt dom fick tag i, terroriserad oss med sina lekar dag ut och dag in. Vi fick knappt någon sömn alls under dom där åtta veckorna. Men GUD vad jag saknar dom. Så till sommaren blir det en ny kull :love:
Vi behöll för övrigt ena valpen och hon har äntligen slutat kissa inne :) Efter 8 månader....


Jag tror vi hundmänniskor är självplågare innerst inne :idea:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 594
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
714
Övr. Hund Hej! Jag har en 7 årig liten tik som är väldigt snäll. Jag har dock funderat på att skaffa en liten valp ganska snart. då jag har en del...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 446
Senast: Kiwiqueen
·
Hundhälsa I torsdags hämtade vi äntligen hem Nora som varit hos kenneln i tio veckor i samband med valpning. Men jag undrar ärligt talat vad det...
Svar
13
· Visningar
3 695
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp