Hund, varg eller varghybrid?

WhoIsItAgain

Trådstartare
I närheten av Aachen fångades i förra veckan detta djur in. Man kunde utan problem sätta på den koppel. Nu har experter i en veckas tid försökt klura ut om det är en hund, en varg eller en hybrid.

Då det inte alls näms vad det skulle kunna vara för ras om det är en hund blir jag lite nyfiken på vilka raser, eller vilken ras det kan vara?

Man ska nu DNA testa för att få reda på vad för djur det är.
20201001_234707.jpg


Foto från bild.de

Hundokunniga jag tycker den ser nästan precis ut som vargarna jag fotade igår men att man bara skulle kunna koppla en varg sådär? Låter ju som en tamhund.
 
Senast ändrad:
I närheten av Aachen fångades i förra veckan detta djur in. Man kunde utan problem sätta på den koppel. Nu har experter i en veckas tid försökt klura ut om det är en hund, en varg eller en hybrid.

Då det inte alls näms vad det skulle kunna vara för ras om det är en hund blir jag lite nyfiken på vilka raser, eller vilken ras det kan vara?

Man ska nu DNA testa för att få reda på vad för djur det är.Visa bifogad fil 57969

Foto från bild.de

Hundokunniga jag tycker den ser nästan precis ut som vargarna jag fotade igår men att man bara skulle kunna koppla en varg sådär? Låter ju som en tamhund.

Står det någonstans hur stor den är?
 
Men om det är någon typ av varghund så borde den väl vara chippad eller märkt på något vis? De är inte direkt så vanliga de där raserna.
 
Tycker den är alldeles för varglik för att kunna vara något annat än en varghybrid med väldigt hög procent varg i isf. American wolfdog kan det ju vara hur mycket varg i somhelst, de kan i princip avla ut hunden igen....

Saarlos och CsV ser inte alls sådär varglika ut, syns tydligt att de är hund i dem om man jämför dem med en riktig varg.
 
Skulle kunna vara en varglik husky eller tamaskan . Ögon och nosparti ser lite åt det hundlika hållet ut tycker jag. Klockrena vargar brukar som ha mer tättsittande snedställda ögon sant jämntjock men stram nos.

I närheten av Aachen fångades i förra veckan detta djur in. Man kunde utan problem sätta på den koppel. Nu har experter i en veckas tid försökt klura ut om det är en hund, en varg eller en hybrid.

Då det inte alls näms vad det skulle kunna vara för ras om det är en hund blir jag lite nyfiken på vilka raser, eller vilken ras det kan vara?

Man ska nu DNA testa för att få reda på vad för djur det är.Visa bifogad fil 57969

Foto från bild.de

Hundokunniga jag tycker den ser nästan precis ut som vargarna jag fotade igår men att man bara skulle kunna koppla en varg sådär? Låter ju som en tamhund.
 
Tycker den är alldeles för varglik för att kunna vara något annat än en varghybrid med väldigt hög procent varg i isf. American wolfdog kan det ju vara hur mycket varg i somhelst, de kan i princip avla ut hunden igen....

Saarlos och CsV ser inte alls sådär varglika ut, syns tydligt att de är hund i dem om man jämför dem med en riktig varg.
Min bekanting föder upp tjecker. De ser ungefär ut sådär tycker jag. Och då klarar de sig extremt bra på utställning.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Det är nämligen så att jag och min familj nu har börjat gå lite i tankarna på att skaffa en fjärde hund inom något/några år. Vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 579
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Milou lider av extrem gosighet. Han har senaste tiden hittat ultimata stället att lägga sig på, nämligen precis framför/under mig och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 511
Senast: Unafraid
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 478
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
Övr. Hund Hur gör ni med era hundar? Har ni dem någonsin lösa? Jag och min mamma var ute med hundarna idag. Min är en omplacering som nyligen har...
14 15 16
Svar
309
· Visningar
19 675
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp