Hundar och choklad

Sv: Hundar och choklad

HJÄLP!!
Eftersom det är så farligt med choklad så måste vi få hjälp nu...
Våran schäfer valp på 8 mån snodde en BURK chokladbollar från våran köksbänk när vi inte var hemma. Han har nog ätit 15 bollar.
Har någon något förslag på vad man kan göra.....
Vi är jätte oroliga nu!!!
Hans allmäntillstånd är fortfarande bra han har kräkts 2 ggr, hjärtklappning har han litegrann.....:confused:
 
Sv: Hundar och choklad

Chokladbollar?
Vad innehåller de?
Eller menar du vad man inte får kalla för negerbollar.
Troligen lågt innehåll av ren choklad.
PL
 
Sv: Hundar och choklad

Hej! Ja jag menar typ negerbollar fast det är den köpta sorten av Mammas Chokladbollar....
Jag hoppas du har rätt i att det är en liten mängd i varje "boll" för det var så jag fatta ditt svar.
 
Sv: Hundar och choklad

Jag är en annan orolig matte! :crazy::angel:

Ikväll snodde min hund en halv, eller lite mindre, pollypåse.. Ni vet e som har mjuk, vit skummgummi i? eller vad det heter. Där är ju choklad-överdrag.. Men det är ju helt vanlig mjölkchoklad. Vissa bitar var där mörkare choklad om.. :cool: Kan det vara farligt? Hon har inte visat några reagerande saker.. Inte kräkts, inte bajsat m.m.. :smirk: Men ska man ta kontakt med veterinär? :crazy:
 
Sv: Hundar och choklad

KL

Undrar om det inte är lite hysteri på gång här? Nej, jag ger inte mina hundar choklad - finns liksom ingen anledning till det.

Däremot hade jag en gammelfaster som när jag var liten brukade komma o hälsa på familjen sisådär varannan månad och hon hade alltid med sig en st rulle med ljus choklad till varje hund:eek:
Hon tog upp min mammas mellanpudlar i knät och gav dem, mkt rättvist, varsin rulle. Naturligtvis matade hon dem bit för bit...
Dessa hundar kan väl ha vägt en 10-15 kg skulle jag tro och rullen innehöll 100g choklad - ingen av dessa hundar kräktes, lagrade gifter ( inte så att vi märkte det i a f ) eller dog.

Men, som sagt, det finns ingen anledning att mata hundar med choklad och hade det varit mina hundar så hade gammelfaster fått äta upp sin choklad själv...Ville bara nyansera diskussionen här lite!
 
Sv: Hundar och choklad

Jag vet en hund som åt en hel chokladask utan att dö för det.
Däremot har jag hört att saffran ska vara farligt för hundar oxå.
 
Sv: Hundar och choklad

Jag har en border collie som förr-förra julen, då han var 1 år. själv öppnade och åt upp en hel sådan där paradischoklad-ask, båda sidorna. Han tjuvöppnade alltså en som var oöppnad. Jag blev ju jätte orolig, då jag oxå hört det där om choklad. Jag ringde jourveterinär, som sade att det gäller främst äkta choklad, allstå inte sån choklad som tex marabou gör. Hna trodde att hunden på sin höjd skulle kräkas (vilket han gjorde, men inte mycket) men att det absolut inte var farligt. Och han (vet) sade att många älde människor ger typ marabou-choklad dagligen till sina småhundar utan problem.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det? Med tålig menar jag att den ska klara av 37 kg explosiv boxer som både segdrar och kan göra rejäla ryck. Inte utfall mot...
Svar
12
· Visningar
872
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 041
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
2 469
Senast: Santoxen
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
23 24 25
Svar
483
· Visningar
12 037
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp