Hundar och nyår?

A

Amia

Va gör ni med era hundar på nyår? för att hålla de lugna och så? Våran lilal hund e hur nervös som helst så man tror nästan att han avlider runt tolvslaget medans den andra gamla hunden bara kan gå och lägga sig nånstans.. vill inte ge de nårra piller elle nåt för det får ajg inte för ammam och pappa men hade verkligen bhövd göra det! nåt tips som håller de lugna?
 
Jag har en hund som är extremt skotträdd, det går inte att vistas i stan alls. Så i år tröttna jag och gick till vetrinären och fick lugnande till henne. Jag tycker att du ska ringa en vet om din hund inte kan med nyår, bättre att ge dem lugnande än att de ska behäöva må skit när folk smäller av en massa och man inte kan göra nåt för sin vän. Jag skjälv ska ut på landet och droga henne ( då vi har grannar där med, men inte lika många som i stan) så kanske det blir lite drägligt för henne i år. Det som retar mig mest är att de har smällt smällare en vecka nu, varför inte vänta till nyår så slipper vi med rädda hundar ha en hel veckas helvete innan det blir lugnt igen. Ja, hoppas det löser sig för dig och försök prata med en vet och dina föräldrar. Det är inte kul att se sin kära lida som vissa gör denna tidpunkt på året!!! Kram elin
 
jovisst e det bäst så.. i år ska vi va hos grannen men jag får väll ata och pallra mej hem tilld e små liven och hålla de sällskap!! du ser de små liven strax under detta nlägget!
 
Vi har en liten Rottis valp som vi övat skott med. Har haft några smällare som vi smällt en bra bit i från hunden. Till en början reagerade han men nu bryr han sig inte ens på skotten, smällarna o oljuden, skönt. Kanske lite svårt att vänja en äldre hund vid skott o smällare.... men mitt tips är att gå med hunden där det förekommer skott mm när det är ljust ute samt att man har ett halsband som hunden inte kan krypa ur. Titta inte på hunden när den blir rädd utan forsätt att gå som ingenting. Hunden kommer titta på hur d reagerar, bryr du dig inte så lungar sig säkert hunden osse. Jag tycker att de borde förbjuda smällare som smäller, just för att de skrämmer djuren. Lycka till. :banana:
 
min gamla har varit rädd jämt förut(hon är 12,5 år) men förra året gick det faktiskt ganska bra, jag har gett henne räddningsdroppar och RockRose(bach flower för extrem rädsla)
Nu bor jag på landet, men har "grannar" som smäller så det står det härliga till....i fjol som sagt gick det bra...upplyst och TVn på ganska högt..den andra hunden bryr sig inte alls....
 
Min hund är helt oberörd av smällare och dyl.
Förra året satt han och tittade på himlen och såg lite förbryllad ut.

Räddningsdropparna har jag hört positiva saker om, kanske du kan testa sånna?
 
Mina hundar bryr sej inte om smällare.. dom brukar oftast sitta å titta ut genom fönstret när det smäller som mest. Dock ska jag försöka skydda valparna lite mot oljudet. brukar räcka att höja tv:n lite eller sätta på radion så pangandet inte hörs lika mkt
 
våran gamla hund låg ocg sov vid tolvslaget emn den lilla hunden som jag skrivit om här som e livrädd, spydde två gånger.. och darrade..
 
Absolut ingenting :) Bryr jag mig inte, så bryr sig hon inte. Men ja, man får ju börja från deras valpålder för att nå det, om man inte har turen att få en hund som inte är rädd alls, vilket vi enbart fått förut.

Min valp är ganska harig av sig när det gäller människor och nya situationer med människor i, så jag var lite orolig över att hon skulle reagera på nyårsafton nu också. Men hon reagerade inte alls på raketerna, trots att vi var ute vid halv tolv, när dom smäller ganska bra här i Stockholm.

Under dom 15 min som det är som mest raketer så satt hon i fönstret med mig och tittade på grejerna som lyste i himlen.. Under dom 15 min så låter det som krig, och många raketer smäller så högt så att det skakar, men hon tittade inte ens åt det hela då.
 
Ingenting för den hunden vi har nu hon bryr sig inte utan tittar mest uttråkat på raketerna eller sover.

Mina föräldrar hade en hund som var enormt skott och smällrädd pga åskan slog ner rejält en gång hemma.
När det smällde som värst på nyår och påsk. Så brukade vi sätta på radion/tvn och dra förbi gardiner och ägnade tid åt henne genom att klappa.
 
Min hund är cool lugn.. han bryr sig inte om smällare eller raketer tydligen :bow:.
 
Min flattik springer runt som en skollad råtta runt i huset och är väldigt stressad när det är fyrverkerier utanför. Och när vi är ute och går och det skjuts raketer får hon panik och drar med all kraft hemåt och man har fullt schå att hålla i henne. I år provade vi med lugnande, först blev hon väldigt dåsig, men när smällandet började blev hon lika stressad. Får försöka komma på något att göra innan valborg.. :(
 
Vi var nog dom enda som gick promenad 00.25 med hund.......

Våran schäfer är en klippa.
Han hade inte tid med det där konstiga prylarna på himmlen....... det fanns ju SNÖÖÖÖÖÖ :bump:. Då har man inte tid för så mycket annat.
 
Min unghund rörde inte en muskel! :love:
Var livrädd att han skulle bli helt tokig, så jag höll igång honom hela dagen, så han sov hela långa kvällen. Sen satt han o kikade på raketerna utanför fönstret.
Jättelättad att det gick bra :)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 601
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Hej! Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig men jag tänkte att jag börjar att kolla här om någon har något tips på hur man kan lösa...
2
Svar
33
· Visningar
3 358
Senast: Trasten
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 448
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 971
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp