Hundar och sovmorgnar (utbruten ur Vad väljer ni bort för att ha hund/ar?)

Bison

Trådstartare
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Ni som väljer bort sovmornar, vad har ni för hundar?
Samtliga hundar jag haft hos mig har mer ön gärna trynat bort halva dagen med mig 😂
 
Senast ändrad av en moderator:
Ni som väljer bort sovmornar, vad har ni för hundar?
Samtliga hundar jag haft hos mig har mer ön gärna trynat bort halva dagen med mig 😂
Jag också! Tills jag fick den senaste och nu har jag lyckats senarelägga uppgång från 7 till halv 9-9 (jag jobbar kväll och är ingen morgonmänniska alls). Gissningsvis tror han att han heter; Gå och lägg dig. Det spelar noll roll om sista kiss är kl. 1.
 
Men är det du som vant dom vid det? Ingen av mina hundar har någonsin vaknat vid den tiden så fort de lämnat valpåldern?

Brorsans mops var van att gå upp 07 varje dag, promenad och frukost.
När han kom hit vaknade han tidigt första morgonen, insåg att ingen tänkte gå upp och somnade om.
Sen följde han mina och Rubens sovvanor som om han aldrig gjort annat 😊
 
Samma här. Det är med dödens blickar från Skägget och Mamma Mu som jag öppnar ytterdörren på morgonen. Skägget går inte ens med maken ut utan måste bäras ut på trappen :crazy:

Hahaha!
De dagar jag får upp 04 får jag bära ut Ruben och sätta honom på gräsmattan, han kissar på första bösta strå, kutar in och hoppar upp i sängen. Hejdå och försvinn!
😂
 
Brorsans mops var van att gå upp 07 varje dag, promenad och frukost.
När han kom hit vaknade han tidigt första morgonen, insåg att ingen tänkte gå upp och somnade om.
Sen följde han mina och Rubens sovvanor som om han aldrig gjort annat 😊
Du kan få prova mina. De är vana med våra morgobrutiner som börjar 04:45. Varje morgon. En efter en börjar gnissla vid foten av trappan.
 
Brorsans mops var van att gå upp 07 varje dag, promenad och frukost.
När han kom hit vaknade han tidigt första morgonen, insåg att ingen tänkte gå upp och somnade om.
Sen följde han mina och Rubens sovvanor som om han aldrig gjort annat 😊
Och just det, han har lärt tiken också som inte brukar stiga upp tidigt i onödan. :mad:

Det är lätt hans sämsta personlighetsdrag.
 
Men är det du som vant dom vid det? Ingen av mina hundar har någonsin vaknat vid den tiden så fort de lämnat valpåldern?

Ja, det tillhör faktiskt våra rutiner. Husse går upp strax efter 5 och jag går upp samtidigt eller någon halvtimme senare. Sovmorgon är inte att tänka på. Den äldre är tyst och snäll men den yngre protesterar gärna högljutt. Kan också vakna sådär en 15-30 min innan husses klocka ringer. :cautious:
 
Men på helgerna också? Why? :D
Jag hade blivit knäpp haha

Japp, även helger! Man får fnysa i ett "tyst, gå och lägg dig!" när han börjar gnälla runt 5-slaget om man vill sova längre. :p

Edit: jag tror att vår inhägnad till hundarna i sovrummet är en del av problemet. Upplever att de sover längre när de är "lösa" men det är sällan ett alternativ.
 
Ni som väljer bort sovmornar, vad har ni för hundar?
Samtliga hundar jag haft hos mig har mer ön gärna trynat bort halva dagen med mig 😂
Jag har en matglad hund. Frukost senare än åtta är ju snudd på vanvård enligt henne.
Hon väcker mig inte med mening men ligger vaken och ändrar ställning var femte minut så att jag vaknar. Efter frukost och morgonkiss så kan vi dock somna om ifall det blev en sen kväll.
 
Brorsans mops var van att gå upp 07 varje dag, promenad och frukost.
När han kom hit vaknade han tidigt första morgonen, insåg att ingen tänkte gå upp och somnade om.
Sen följde han mina och Rubens sovvanor som om han aldrig gjort annat 😊

Mamma brukar klaga på att hennes hund vaknar tidigt och väcker henne. När han är här sover han tills jag går upp oavsett om det är kl 7 eller kl 11 :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
30
· Visningar
2 675
Senast: Migo
·
Övr. Hund Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
33
· Visningar
2 359
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
16
· Visningar
1 682
Senast: McFlurry
·
Hundhälsa Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 275
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp