Bukefalos 28 år!

hundar som heter

kom på att jag t.o.m. har träffate en hund som heter Tiger men det fanns en anledning. Den var döpt efter Tiger Woods.
 
Känner mej lite träffad :D
Men för att vända på det då, vad ska man kunna döpa djuren till över huvud taget?
Många namn är ju människonamn, andra är döpte efter grekiska gudar, men inte tusan är dom folk eller gudar?
Jag valde att kalla hunden för Hobbe för att jag alltid älskat Kalle & Hobbe, och för att Hobbe (tigern) har en så härlig inställning och livsstil, precis som min Hobbe.
Så varför ska det hindra, bara för att det råkar finns en seriefigur som heter så?
 
Jag älskar Kalle och Hobbe och döpte min katt till Hobbe :D
Men varje gång jag hör om ett husdjur som heter Hobbe så tänker jag "katt" automatiskt.
Jag var inte ute efter att kritisera, var bara nyfiken :)
 
hm... om man gillar t.ex. Hobbe, så kanske man vill att ens hund ska heta det... min hund heter Okos (utalas åkåsch och betyder klok på ungerska). jag har ju valt det för att han är smart... på samma sätt som folk kanske väljer att döpa hunden till hobbe, om de gillar hnom...
 
Jag tänker faktiskt inte så. Antar att det är en fråga om tankesätt.
Jag tänker inte på nåt specifikt djur alls när jag hör Hobbe, utan ser det bara som ett mysigt namn.
Faktiskt mött andra hundar här hemma som oxå heter Hobbe :D
Men jag kan måla svarta ränder på Hobbe så ser han nääästan ut som en tiger :idea:
 
Kalle och Hobbe heter på orginalspråk Calvin and Hobbes. Hobbes var en engelsk filosof född 1588 (och ja Kalles och Hobbes mentaliteter är tagna från två filosofer (Calvin från Kant om jag inte minns fel).

Man kan alltså fråga sig: Kan man döpa en hund efter en filosof? :D
 
Men är det någon som har en hund som heter HobbeS?

Eller en katt som heter Janne långben :D :D
 
tjaa.. personligen kallar jag min hund blåbärssoppa, men det är ju upp till var o en :D
 
Jag vet en katt som heter Kaninen. O jag vet en hund som heter Tiger också... :smirk:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Spinoff från annan tråd. Jag får eksem när folk kallar sina hundar för Hobbe. För mig är det inget hundnamn eftersom Hobbe är en tiger.
5 6 7
Svar
132
· Visningar
9 195
Senast: Sel
·
Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 950
Senast: Seabaz
·
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
16 890
Senast: hollypolly
·
Trädgård & Växter Såg denna fina blomma på kvällspromenaden. Växte under en häck vid cykelbanan. Någon som vet vad den heter?
Svar
5
· Visningar
360

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp