Hundar som tappar hår?

L

ladygin

Nån mer som har problem med att hunden mer eller mindre fäller konstant?? Har provat o bytt foder vid ett flertal tillfällen. Har även gjort hudprover, som inte visade nån sjukdom.. Nån som har några tips?? Blir galen på alla hundhår överallt.. :banana:
 
Fällperiod just nu? :-) Min tös har fällt som en galning, men nu har det lugnat sig lite iaf..
 
Tänk på att ett foderbyte tar minst 2-3 månader innan effekten kommer. Vissa hundar kan börja fälla som galningar när man byter foder också :crazy:
 
Min retriever fäller bara två gånger om året - ett halvår i stöten.... ;)
 
Mina fäller för jämnan, men släpper mest päls på vår och höst. Hundhåren ligger dock i högar året runt.
 
Min golden började fälla mer än massor, men jag vande mej tills han fick hudproblem dessutom. Det var underfunktion av sköldkörteln. Kan ju va värt att prova om det är så att fällningen inte liknar den vanliga.
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 297
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 512
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 291
Senast: Acto
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
10
· Visningar
1 546

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp