E

_emm_a

hej hej, jag skulle vilja ha en hund från en hundgård, en hund som ingen vill ha, en hund som någon har skitit i och som blivit upphittad. vet någon en bra "hundgård" i gbgområdet som sysslar med att placera ut hundar i hem!?
 
varför vill du det? är du kunnig nog att ta hand om en sån hund? att skaffa hund för första gången är svårt nog, så varför krångla till det ytterligare?
 
Tycker det är jättebra att det finns NÅN som vill ta hand om en sådan hund. Att ha lång erfarenhet behöver inte betyda att man är bättre lämpad. Att tänka på är väl att troligen har hunden vissa problem som kräver tålamod att arbeta bort. Mycket tålamod och tid.
Du kan prova att ringa polisen, de hundar de får in som ingen frågar efter hamnar ju någonstans.
Lycka till, modigt.
/absolut
 
jag har tagit hand om en illa skött hund, och hade jag vetat vad jag vet nu hade jag aldrig gjort det (schäfern på bilden) t.v.
 
Tycker du ska fråga dig själv om du har envisheten, tiden och framförallt kunnandet innan du tar hand om en sådan hund. Oftast har dessa hundar en hel del "skit" i bagaget när de kommer. Många gånger är detta också ett heltidsjobb.

Visst är tanken väl, att du vill ta hand om en hemlös hund, att ge den ett trygg och bra hem. Men kan du erbjuda den kunskapen som krävs för en hund med väldigt mkt ev. problem?

Visst finns det även hundar som kommer ifrån dödsbon, det är kanske en sådan hund du tänkt dig. En som haft det ett tryggt hem och en ägare som fostrat den, men som tyvärr har gått bort. Dessa kan oftast lättare anpassa sig i en ny miljö.
 
Hejsan!

Jag beundrar dig skall du veta, som gör en sådan god gärning :bow:

Akitagårdens hundcenter i Kungälv finns, otroligt bra där!
Hör av dig om/när/då du besökt dem!

Lycka till!

/Frida

______________________________

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 

Liknande trådar

Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 602
Senast: gammalek
·
Hundhälsa Hej. Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca...
Svar
7
· Visningar
482
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Pga jobbyte kommer vi troligtvis behöva bygga en hundgård som kan användas 1-2 dagar i veckan. Hur själva hundgården ska utformas har...
2
Svar
21
· Visningar
1 625
Senast: lady_vip
·
Hundträning Hej, vi har två tikar - mor och dotter. Jakthundar så vistas i hundgård dagtid och de bor hos min särbo så jag är bara där på...
Svar
5
· Visningar
1 103
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp