Hundarnas namn!

N

Natascha

Vad heter era hundar i stamtavlan och vad heter de i vardagen??
Har fått för mig att det är väldigt få som kallar hunden för det som står i stamtavlan (eller förkortning av det)
 
Sv: Hundarnas namn!

Min hund heter Sandfields Xe´n men kallas Natascha
Sen har mina föräldrar en hund som i stamtavlan heter Aya och kallas även Aya.
 
Sv: Hundarnas namn!

Mina heter Äppledalens Ganti "Ganti" & Gaiagårdens Atlas "Kippo" & pappas heter Cefeus Krux "Krux".
 
Sv: Hundarnas namn!

Min heter tequilaville's gandalf the great men kallar mozart :)
 
Sv: Hundarnas namn!

Min vovva heter Atenagården Disha, men kallas till vardags för Grima.

Mina förra hette:

Whitesox Adorable Alex "Harley"
Ristomtas Douglas "Douglas"
 
Sv: Hundarnas namn!

min heter moonhaven knowing me knowing you i stamtavlan (det var abba-tema på kullen, say no more.........:crazy:) men kallas för Goliat till vardags.
 
Sv: Hundarnas namn!

Min Japanese chin heter Pia's Kymaro guang-Xi Och kallas för Kymaro

Salukin heter Dabka's Jamal Al-din Lamborghini men kallas för Jamal

:):)
 
Sv: Hundarnas namn!

Jag försöker alltid hitta någonting i stamtavlenamnet som går att använda som smeknamn. Tycker personligen att det känns konstigt att helt döpa om hunden.

Min ena heter Chottans Happy Homer och kallas Homer och min andra heter Bazett´s Warrior och kallas för Warro . Så de är ju inte så svåra att använda som smeknamn ;).

Syrrans tik heter Chottas It's a Magic Dream och kallas Itza, så även på hundar med lite längre och krångligare namn går det alltid att hitta ngt :D.
 
Sv: Hundarnas namn!

KL

Min heter Agnelis Eagle-Eyed Ernie men kallas Wilton (dvärgschnauzer)

Min förra hette Cruizes Asterix men kallades Chiko (cockerspaniel)
 
Sv: Hundarnas namn!

Våra hundar heter/kallas:

Moa och kallas Moa (tax)
Ekkällans Emission of light men kallas Lisa/Tösen (engelsk springer spaniel)
Springmists Extra exotic kallas för Emma (collie)

/Qbaby
 
Sv: Hundarnas namn!

Min ena heter Fennaurs Leonie Rysanek och kallas Humlan, är en whippet.
Den andra heter Zantanas Queen Greatest Hits och kallas Chica, är en risen.
Den tredje hette Brooklodge Simply Red och kallades för Red, han var en tibetansk spaniel.
 
Sv: Hundarnas namn!

Min ena hund heter M-l's beauty little fido, men kallas för Elvis.

Den andra heter M-l's beauty gimli, men kallas för Douglas.
 
Sv: Hundarnas namn!

Min saluki heter Gehelas Ablah Faiza bint Dina och hon kallas för Faiza. Ville gärna behålla namnet från stamtavlan, Faiza är fint och det är kul med ett annorlunda namn som betyder något (Ablah Faiza = perfectly formed winner).
 
Sv: Hundarnas namn!

Jag har en liten tjej som efter stamnamnet heter Golden Girl... det går i min värld inte göra vidare mycket av om man inte gillar Goldie, Golden... Girl kanske kan bli Tjejen, men fyyy vad tradigt. Tycker inte det går att göra något alls med det namnet, tyvärr ;)
 
Sv: Hundarnas namn!

Mina heter kallas:
"Ior" = Ryegate's That Son O'Mine
"Pippi" = Ryegate's Bird On A Wire

Jag hade en tik ett tag som heter Cosmic Cover's Mic Missis men kallas Puma. Min första hund hette Hinnared's Änter o kallades Änter.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
6 708
Senast: Seabaz
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
720
Senast: Emmi
·
Övr. Hund Nyfikna jag undrar vad heter era hundar? I stamtavlan och till vardags? Valde ni namnet själva eller var det uppfödaren? Om ni valde...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 382
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 736
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp