Hundattack

folly01

Trådstartare
Är det någon här som varit med om en hundattack och utnyttjat hundägarens Ansvarsförsäkring?
Skulle vilja tips/råd om vad som ska tas upp.
Bakgrund: blev attackerad och biten i armen av en hund i området, hade ingen hund med mig vid tillfället.
 
Är det någon här som varit med om en hundattack och utnyttjat hundägarens Ansvarsförsäkring?
Skulle vilja tips/råd om vad som ska tas upp.
Bakgrund: blev attackerad och biten i armen av en hund i området, hade ingen hund med mig vid tillfället.
Jag har gjort det i ett fall där hund bet en annan hund så att hunden behövde veterinärvård.
Den bitande hundens ägare anmälde till sin hemförsäkring som sedan betalade ut pengar för den skadade hundens veterinärvård efter inskickas skadeanmälan samt kvitton. Pengarna kommer in på försäkringstagarens konto som sedan kan ersätta den skadade hundens ägare.
I andra fall där skadorna blivit mycket stora har den skadade hundens veterinärvårdsförsäkring gjort upp med den attackerande hundens hemförsäkring.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: BornAgain
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 863
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 507
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp