Hundattack

S

__Stilett__

vad anser ni att man gör med en aggresiv hund som försöker ha ihjäl en annan hund?

min lilla hund stog på sin hustomt igår, min syster va några meter ifrån. Förbi vårat hus promenerar en person med en stor hund, hunden går förbi med tvärvänder (personen orkar inte hålla tillbaka hunden) och gör attack på min hund, hugger han ca 30 ggr, kastar han i luften, biter. Försöker ha ihjäl honom. Vittnen (som vi inte ens känner) såg även detta och va så förbannade. Nu ligger våran hund på klinik sedan igår och kommer få stanna ett tag till. Med ren änglvakt så kommer han troligen få överleva. Han är dock skadad givetvis.

vad anser ni att man gör med den aggresiva hunden? hunden är nyinflyttad och bor precis i närheten av vårat hus. Den är aggresiv mot andra hanar.

Vi kommer ju promenera samma vägar som denna hund, och vi vet att personen inte orkar hålla tillbaka sin hund i koppel. Vad gör man?
Hur ska man våga rasta sin hund efter detta,,,om han nu ens vågar se en annan hund igen vill säga.
 
Sv: Hundattack

inte ännu, vi stack iväg direkt till veterinär med hunden o satt där under natten, nu på förmiddagen har vi träffat vittnerna och fått sitta i lugn o ro o reda ut detaljer eftersom man va i chock igår. Nu ska vi gå vidare med saken.
 
Sv: Hundattack

Polis anmäl! Vår förra hund blev nästan dödad av en hund som bitit 3 andra hundar innan. Han blev avlivad och dom fick stå för alla våra omkostnader.

Hoppas han kryar på sig.
 
Sv: Hundattack

Åh, gud vad hemskt!:cry: polisanmäl! Åh, vad arg jag blir på sånt här :mad:
 
Sv: Hundattack

ägaren va ute o gick med hunden idag, utan munkorg!! fatta vad ledsen man blir! :cry:
 
Sv: Hundattack

Polisanmäl omgående och se till att veterinärkliniken skriver ut ett intyg över skadorna som ni kan bifoga i anmälan samt fotodokumentation över skadorna. Ring 11414 om du har problem att ta dig till polisstationen och be att få göra en anmälan.

Har en hund som jag mellan varven möter vid promenader. Stor svart lurvig historia som går i anfallsposition så fort han ser en annan hanhund. Jag bara väntar på den dagen ägaren inte hinner vira upp kopplet 30varv runt handleden och hålla emot. Den dagen kommer en hund stryka med :cry:

Den hunden du beskriver ska på sin höjd få rastas med munkorg om den ens ska fortsätta tassa runt över huvudtaget :mad:
 
Senast ändrad:
Sv: Hundattack

När min hund blev biten, nästa på exakt samma sätt som Stiletts hund, så ville polisen inte ta emot ärendet. Den attackerade hunden hade varit kopplad men slet sig, så de påstod att det var ett rent civilrättsligt ärende, alltså ett skadeståndsärende.

Därmed inte sagt att jag tycker att Stilett ska låta bli att polisanmäla. Det tycker jag att hon ska göra. Jag vill bara förvarna om att det kan vara motigt.

Stilett: Jag håller alla tummar jag har för att din hund ska återhämta sig!
 
Sv: Hundattack

Har man ett extra ansvar när det gäller "kamphundraser"?
Dom har precis fått den i vetskap om att den är aggresiv.
 
Sv: Hundattack

Nu slog det mig att vi ju fick en lagstiftning rörande farliga hundar 2008, vilket är efter det att min hund blev biten. Jag har dock inte satt mig in i vad den lagen säger.
 
Sv: Hundattack

Men jösses!!!!
Jag håller alla tummar, tår och allt annat jag har för din hund!

Jag hade kunnat döda både hunden och ägaren just i den situationen :devil:
 
Sv: Hundattack

Men vad sa hundägaren?
Sprang hon inte efter och gick emellan för att skydda din hund och försöka få sin hund därifrån? :confused:

G. som i dagarna har blivit av med två hundar i grannskapet(:devil::))- avlivade- just för att ägarna skaffar (stor) hund och sedan inte gör något mer- ingen aktivitet, ingen träning.:mad:
 
Sv: Hundattack

hundägaren orkade inte dra tillbaka sin hund. Den gjorde alltså attacken i koppel! Min syster fick springa imellan och ta vår hund mitt i attacken när min hund låg på rygg i underläge! Trots att vår hund va i underläge så slutade inte den andra hunden att bita! Hade hon inte gjort det hade den andra hunden garanterat dödat honom!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hundattack

Polisanmäl ägaren! Håller tummarna för att din hund klarar sig!
 
Sv: Hundattack

Helt fel ägare till en sådan hund. Man ska inte ha större hund än att man har fullständig kontroll över den i koppel.

Hoppas det blir åtminstone åläggande att den ska ha munkorg och att det följs. Om du ser att det inte följs kan du polisanmäla det.

Även min hund har blivit överfallen och han går i försvarsställning så fort han får syn på en hanne som liknar de han blivit överfallen av, tollare och stora svarta raser.

Håller tummarna för att din hund blir helt återställd. Och ägarna till hunden som anföll ska betala allt. Det ska inte tas på din hunds veterinärvårdsförsäkring. Tänk om den blir sjuk under året, då finns det inget på försäkringen att ta av.
 
Sv: Hundattack

Helt fel ägare till en sådan hund. Man ska inte ha större hund än att man har fullständig kontroll över den i koppel.

Hoppas det blir åtminstone åläggande att den ska ha munkorg och att det följs. Om du ser att det inte följs kan du polisanmäla det.

Varför spara på hundar som kräver munkorg?

Och hur många som har stora hundar har full kontroll? Det är ju massvis av hundägare som inte klarar av sina stora hundar vid situationer som inte var tänkta.
 
Sv: Hundattack

Jag kan inte förstå varför man inte frivilligt som ägare sätter munkorg på en hund som visat sådana här tendenser.
 
Sv: Hundattack

Givetvis menar jag inte att dpmatte ska sätta munkorg på sin hund utan svaret skulle givetvis till _Stilett_ *f'låt*
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har gått och blivit sjuk, tror jag. Har fått bland annat utmattningssyndrom och dom har hittat nånting avvikande i min hjärna. Under...
Svar
13
· Visningar
1 765
Senast: Guldaskig
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 800
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej! Vi har en hund i stallet (Greyhound) som vi flera tillfällen gett sig på hundar som ägs av oss som är inhyrda. Hunden i fråga ägs...
2
Svar
28
· Visningar
3 190
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 253
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp