Hundbäddar, rustas, vilken har ni?

Ainon

Trådstartare
Vad har ni för bäddar till era hundar?

Funderar på ny hundbädd till hunden och har kollat på denna:
*Länk raderad av moderatorn*
någon som har erfarenhet av denna? och är den omtyckt och hållbar?
 
Senast ändrad av en moderator:
Mina vill gärna ha kant på sina bäddar som dom kan lägga upp huvudet på - oavsett om det är en BIA eller någon tygbädd eller mysig fluffbädd :) Den tror jag ärligt ingen av mina direkt skulle lockas till - men det är mina det :o
Mina vill gärna bädda, så skaffar ja tygbädd vill jag även ha fast botten och ingen lös dyna som flyger runt i hela hemmet :p
 
Mina hundar är mycket(!) mån om att ha huvudkudde överallt när de sover, oavsett om de sover i säng, hundbädd eller annat. De enda bäddar de gillar är biabäddar och liknande. Bia med sån där fluffig fäll + fuskfårskinn från ikea, det är vad de gillar allra bäst. Hade tur och hittade en stor bia på extrem rea förut, så det blev inte så dyrt.
 
Vad har ni för bäddar till era hundar?

Funderar på ny hundbädd till hunden och har kollat på denna:
*Länk raderad av moderatorn*
någon som har erfarenhet av denna? och är den omtyckt och hållbar?
Tyvärr var det fel mått på den, jag är egentligen på jakt efter en liknande med lite udda för att få in i det utrymme vi har mellan köksskåpen, men annars har Ville en mängd olika bäddar. :rofl: En hårdplatskorg med filtar i som han bäddar runt i, en stor kudde som sagt köket med ett fårskinn på. Sen ligger han gärna i soffan som står i hallen eller i soffan i tvrummet. Utöver det så har han badrumsmattor lite här och var i huset som han även flyttar runt på när han tycker att han ska ligga på något nytt ställe. :rofl: I mitt arbetsrum ligger han i skinnfåtöljen som står där. :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Mina pudlar älskar sina BIA-bäddar. Jag har haft flera olika, billiga, innan, men de har inte varit i närheten av popularitet.

De är ju håll- och tvättbara också. Plus att de såklart har gosiga filtar i!
 
Oj. Tyvärr är monstren bia-bäddstuggare av mått och rang (+6 st). I hundhuset (ute, golvvärme) har de varsin del av den här:
https://jysk.se/sovrum/madrasser/skummadrasser/plus/vikbar-madrass-70x190-plus-f10-svart

Inomhus har de måttskurna delar (för att funkar där de ligger) av denna
https://jysk.se/sovrum/madrasser/barnmadrasser/skummadrass-60x120-plus-f30-dreamzone
Jag kör drapålakan med barnstorlek för att lätt kunna tvätta

Uppe på vinden (används ej) har de memoryfoam-madrasser från Hööks, med egensydda överdrag i grovt tyg och med fårskinn på. De är icke betrodda med dessa bäddmedel :cautious:
 
Jag har lite olika, den som är som en dyna används nog minst av hundarna. Biabädden med en fluffig fäll används av alla hundarna och används nog mest. Sen har vi en liten rund med kanter som var tänkt för minsta hunden men som Nessie klämmer sig ner i. Sen har dom en egen fåtölj, en vanlig säng (i vardagsrummet mest för hundarnas skull) och soffan som de ligger i 😁. Själv tycker jag det lite smidigt med bäddar med urtagbar dyna som man kan tvätta ibland. Kan ju bero på att ingen av mina hundar envisas med att gräva ur dom.

Upplever att Nessie gärna vill ha upphöjt under huvudet, de andra hundarna bryr sig inte så..

Nessie med huvudkudde
IMG_20210101_163321.jpg
 
Har en donutbädd från Hööks. Den är mycket populär, framförallt äldsta hunden tycker om att ligga i den. Yngsta hunden ligger helst på soffan eller den persiska mattan i vardagsrummet.
 
Skyr biabädd-kopiorna som pesten, tycker sällan de håller ens motsvarande sitt låga pris. Tyget spricker, skumgummit komprimeras och sömmarna släpper.

Just nu har jag klassiska halvrunda plastbäddar med fårskinn i, två gamla tempurbäddmadrasser med överdrag på, en flätad tvättkorg (trä, antik) med stor dukudde i och så en soffa... 😁
 
Ruben gillar mjukt och stöd för huvudet. Har två bäddar från Hööks och en soffa.
Den lilla bädden köptes egentligen till katten men Ruben föredrar den framför den stora.
Vi kallar den ågrenkorgen eftersom den är lite för liten och han knör ner sig där när han är missnöjd över något.
Får inte äta all vår mat, får inte egen mat när han vill, fick gå upp för tidigt, blev blöt när han var ute, var tvungen att gå ut, dvs han ligger där jämt 🙄
IMG_20200708_185510.jpg
 
Har en donutbädd från Hööks. Den är mycket populär, framförallt äldsta hunden tycker om att ligga i den. Yngsta hunden ligger helst på soffan eller den persiska mattan i vardagsrummet.
Åh, jag skulle vilja ha en sådan till mina, men alla jag sett har varit för små... (och så är jag lite skeptisk till hur de är att hålla rent?)
 
Min hund har en igloo/sovsäck från Arken Zoo som hon kan krypa in i, den älskar hon. Sedan har jag från Rusta en korg i filtmaterial som jag fyllt med en mjuk kudde botten och fleecefiltar, hon gillar att bädda ner sig.
 
Har en donutbädd från Hööks. Den är mycket populär, framförallt äldsta hunden tycker om att ligga i den. Yngsta hunden ligger helst på soffan eller den persiska mattan i vardagsrummet.
Hur ser en sådna ut ? hittar inget sånt på Hööks sida :) menar du möjligtvis dom runda fuffiga som även sålts billigt (med sämre kvalite då) på Dollar Stora och även finns fina på Arken ?
 
Donutbäddar är så himla populära hos alla vovvarna här! De är ganska dyra men så värt det, och de behöver inte vara så stora. Terriermixen på 10 kg väljer gärna small medan familjens greyhound på 27 kg brukar lägga sig (halvt) i den som är medium. Alla brukar lägga sig som små kringlor med nosen nerkörd under kanten.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 332
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
633
Senast: Nordthor
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 841
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 073
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp