Hundbäddar, rustas, vilken har ni?

Tack! 😊 fattar bara inte varför jag inte fick upp den när jag kollade igår :meh: Vilken storlek har du till dina? Får en eller två hundar plats?
Jag har strl M. Den räcker till en hund åt gången. Nedan i bild är min äldsta, en hane. 34 cm i mank. De hade nog kunnat ligga två st i den förvisso men de gör aldrig det.
IMG_4040.jpg
 
Biltemas Biabäddskopia är rätt bra. Inte för att min hund använder dem till annat än huvudkudde, men ändå.
 
Jag har övergett biabäddar pga dålig kvalitet, och hittade dessa "soffliknande" när ridgebacken fortfarande levde. Mycket skönare för en lite tyngre hund, och den största är rejält lång så en stor hund kan ligga utsträckt på sidan. Nu finns ridgebacken inte längre men jag köpte ändå två till, i olika storlekar. Både azawakhen och chesapeaken gillar dem. Jag har överdrag på dem som är lätt att ta av och tvätta, men det går också att ta av klädseln och tvätta i maskin.
https://www.zooplus.se/shop/hund/hundbaddar_korgar/ortopediska_hundsangar/ledproblem/535010
 
Jag har övergett biabäddar pga dålig kvalitet, och hittade dessa "soffliknande" när ridgebacken fortfarande levde. Mycket skönare för en lite tyngre hund, och den största är rejält lång så en stor hund kan ligga utsträckt på sidan. Nu finns ridgebacken inte längre men jag köpte ändå två till, i olika storlekar. Både azawakhen och chesapeaken gillar dem. Jag har överdrag på dem som är lätt att ta av och tvätta, men det går också att ta av klädseln och tvätta i maskin.
https://www.zooplus.se/shop/hund/hundbaddar_korgar/ortopediska_hundsangar/ledproblem/535010
Det är en sådan vi har,Köpt från samma ställe.
 
Vi har fusk biabäddar från biltema, två i tyg den ena från XXL och den andra granngården. Hundarna vekar nöjda med alla. Ingen av dom bäddar utan lägger sig direkt, så våra "biabäddar" har hållit länge.
 
Vad har ni för bäddar till era hundar?

Funderar på ny hundbädd till hunden och har kollat på denna:
*Länk raderad av moderatorn*
någon som har erfarenhet av denna? och är den omtyckt och hållbar?

Vi har en bia-bädd fast inte äkta utan från biltema. Vår hund älskar den. Köpte en fluffig mycket mjukare variant för ett par år sen. Den vägrade hon ligga i så vi fick ta fram biltemas igen.
 
Jag har kört med bia-kopior från Zooplus i alla år till min förra hund, köpte sen en likadan till valpen som tyvärr släppte i sömmarna rätt fort. Vet inte om kvalitén blivit sämre eller om det bara var ett måndagsexemplar, de är dock högt älskade och jag överväger att chansa och köpa en ny igen. Den första jag hade var sjukt slitstark. Trots 3 år med en stor hund som älskade att gräva i bädden så höll den. Visst blev överdraget slitet i mitten där han grävde men det gick aldrig hål. Älskar att det är så lätt att torka av eller bara spola i badkaret om de blir solkiga och skitiga. Just nu har jag två tjocka stolsdynor som varit till våra gamla utemöbler och sen ett påslakan utanpå som jag tvättar med jämna mellanrum.
 
Uppdatering
Blev en sådan här från biltema, den mellanstora var av lagom storlek, verkar få godkänt :)

(barnet tyckte huden behövde mer täcken, därav handdukarna 😅)
Visa bifogad fil 63491
Vart sitter dragkedjan på den där modellen? Jag kollade på hemsidan med det fanns inte med på bild.
Jag tänkte köpa Bia-bäddar till mina men dom har dragkedjen under nuförtiden och det vill jag inte ha ;)
 
Vart sitter dragkedjan på den där modellen? Jag kollade på hemsidan med det fanns inte med på bild.
Jag tänkte köpa Bia-bäddar till mina men dom har dragkedjen under nuförtiden och det vill jag inte ha ;)

Köpte mina på Biltema för flera år sen och de har dragkedjan under. Kan ha ändrats men tror inte det.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 327
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
630
Senast: Nordthor
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 841
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 065
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp