Bukefalos 28 år!

Hundbur till bil

Status
Stängd för vidare inlägg.

makarontanten

Trådstartare
Om planerna går som det ska, kommer jag bli med valp till vintern:laugh:

Nu, i väntans tider, kan man ju inte annat än börja planera och tänka på allt, så min fråga gäller hundburar.

Jag har ingen kombibil, men skulle ändå gärna vilja ha en bur i bilen. Dels av säkerhet för hunden såklart, men också för att jag inte kan räkna med att nästa hund blir som min andra, som la sig ner och låg stilla tills det var dags att gå ur igen. Vill ju inte direkt ha en hoppande valp i framrutan när man kör;)

Finns det ens burar som man kan sätta i baksätet istället och kanske sätta fast med bilbältet/remmar? Man kan kanske fälla baksätet, men det känns inte heller som en riktigt bra lösning..

Någon som hittat en annan lösning på detta problem, och vill dela med sig?

Hundbilbälte känns inte riktigt "bekvämt" på en valp direkt, eller vad har ni för erfarenhet av det?
 
Sv: Hundbur till bil

Jag letade länge efter en bra bur att ha i baksätet då jag måste ha rullstolen i bagaget så en hundbur får inte plats. Jag hittade ingen som inte tog upp alltför stor plats eller som på annat sätt inte blev någon bra lösning så jag köpte en krocktestad sele istället. Det fungerar ju men man bör ju inte lämna hunden själv i bilen någon längre stund och inte fastspänd. De burar jag tittade på var krocktestade burar som artfex och mim burarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 243
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 210
Senast: ako
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 768
Senast: anna_panna
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 250
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp