Bukefalos 28 år!

Hundbur till saab 9-3 eller 9-5

Bubble

Trådstartare
Vet inte om denna tråd ska vara på hund men tror det.

Ska köpa ny bil och funderar på en Saab 9-3 eller 9-5 (kombi). Funderar på om en hundbur till större hund får plats i en 9-3, dom ser ganska små ut men man vet ju aldrig. Har försökt googla mått på bagageutrymmet men inte lyckats..Är det möjligen någon här som har en sådan bil och vet hur stora dom är i bagageutrymmet?

Kan ju också passa på att fråga om mått på buren, hur stor bur bör passa en golden retriever storlek på hund. Kollat på MIM-burar, L eller XL blir det väl vet inte om en L blir för liten.
 
Jag har en Saab 9-3 sportcombi och får plats med en XL dubbelbur av märket MIM. Väldigt nöjd med både bilen och buren:)
 
Ska inte vara några problem att hitta en bur till en Saab. Vår MIM-bur för två hundar stod i förra bilen...en 9-5 a. Vi har schäfrar.
 
Har en 9-5 kombi och utrymmet är stort. Vi hittade dock en måttbeställd bur till just en sådan bil begagnad.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
475
Senast: Sirap
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 665
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 207
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 469
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp