Ajda

Trådstartare
Vi är i tagen att köpa hundbur till bilen. Har två hundar. En liten golden och en münsterländer.
Behöver tips och råd. Vad ska man tänka på? Bör man köpa en bur med mittgaller så de får varsin del eller är det bättre med en stor bur?
Vi har tittat lite extra på en Artfex medium dubbelbur.
 
Vi är i tagen att köpa hundbur till bilen. Har två hundar. En liten golden och en münsterländer.
Behöver tips och råd. Vad ska man tänka på? Bör man köpa en bur med mittgaller så de får varsin del eller är det bättre med en stor bur?
Vi har tittat lite extra på en Artfex medium dubbelbur.

Utan tvekan varsin del. Inte skitlattjo med en enda stor bur om kriget bryter ut där bak eller om man t ex gjort nått ingrepp på ena hunden hos veterinären.
 
Vi är i tagen att köpa hundbur till bilen. Har två hundar. En liten golden och en münsterländer.
Behöver tips och råd. Vad ska man tänka på? Bör man köpa en bur med mittgaller så de får varsin del eller är det bättre med en stor bur?
Vi har tittat lite extra på en Artfex medium dubbelbur.
Vi har Artfex Medium enkel till vår cocker och hade en likadan till vår gamla cocker. Den är rejäl i storlek till cocker, men small hade varit för liten. Jag tror att den passar münsterländern fint men kan vara för liten för en golden. När vi för länge sedan hade två hundar hade vi en specialbeställd bur till dem från Robust med ett större och ett mindre fack (vi hade en liten cockertik på 12 kg och en stor springerhane på 27 så de var rejält olika i storlek), vilket funkade väldigt bra.
 
Jag har artfex till mina bostons.

Först åkte de i varsin bur men nu åker de i samma. Jag har en bur extra för ingrepp men jag märkte snabbt att just de här 2 hundarna föredrog att åka tillsammans.
Från att inte vilja åka med i bilen när de satt var för sig till att hoppa in själva när de fick hoppa in i samma bur.

Jag skulle dock rekommendera med galler emellan annars :)
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 091
Övr. Hund Så. Det lutar åt att jag trots allt kommer behöva köpa bil igen. Inte bums. Men inom inte allt för avlägsen framtid. Av alla tänkbara...
2
Svar
28
· Visningar
2 107
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
1 922
Senast: SiZo
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp