Bukefalos 28 år!

N

NightQueen

Har min 2 åriga schäfertik på hunddagis.
Men det känns som om ägaren lägger sig i mycket, hon vill självklart bara hjälpa till men ibland känns de som lite för mycket.

När hunden började på dagiset var hon rätt mager, då hon tidigare fått bo hos sambons föräldrar, då jag böade en utbildning, sambon jobbar, och vi inte hade hittat dagiset än (rättare sagt, inte visste att hundklubben bredvid skulle skaffa dagis och kunde tänka sig ta hand om vår hund).
Vår hund trivdes inte alls hos sambons föräldrar och rasade på en månad väldigt mkt i hullet. Nu har hon gått upp, och ser bättre ut än någonsin.

Men hon skulle hjälpa till, och försökte nästan tjata på oss hennes hundfoder, kunde få det till samma pris som det vi köpte nu.
Har Orlando nu, hunden är enormt kräsen och äter inte allt. Vi har provat och provat och till slut hittat ett hon äter, ätit det i ett år nu, så vill absolut inte byta. Dagistanten påpekade ju att hunden tyckte jättemkt om hennes mat när dem gett det som godis, ja, jag svarade bara att hon brukar ta ny mat i två veckor, sen skiter hon i den. Så det hon äter, det stays. Hon gav oss anyway en liten påse med massa mat i som vi kunde testa med. Högenergifoder dessutom, vilket vår hund absolut inte behöver, och blev totalkass i magen av....

Vi fick även nytt halsband, då hon tyckte vårt satt så tight. De blev lite motstånd när man skulle ta av det, köpt det med flit då hon gör en liten nyck med huvudet, och är lös annars, om halsbandet är för stort.

Hon hämtar hunden här när hon kommer till klubben (jag åker runt 8, hon kommer halv elva), har lagt nyckel där bara vi vet om den så hon kommer in.

Nu senast när jag kom och skulle hämta hunden va hon redan hemma, dem lämnar in henne ibland om det är träning eller så. När jag kom hem hade hon fyllt på vattnet, vilket iofs är bra. Men hon lär ju gått in hos oss för att hämta vattnet, vilket jag inte alls gillar. Vi gör om hemma, det är en ren oröra, och jag vill inte ha folk inne hos oss så just mu. Hunden bor i hallen när vi är borta, så hon behöver bara öppna dörren, ta kopplet som hänger på väggen och gå, alla dörrar in är stängda till lägenheten. Så hon lär ju fått öppna och kolla runt, tex i sovrummet, innan hon kom till badrummet.

Det känns lite som om varje gång man ska hämta hunden blir de lite 'vad ska hon komma med för tips/hjälp denna gång då'.

Är det bara jag som överreagerar eller?
Ingen big deal iofs, bara undrar, hur har ni andra de som har hund på dagis? Hur nära kommer er dagis'matte'?
 
Sv: Hunddagis

Hon gör det säkerligen i all välmening, inte för att mästra er. Men om det är jobbigt så får du ju säga till.
Hundfoder är en djungel och bara för att hon ger er råd så behöver ni ju inte följa dem. Man kan bli frälst på ett foder och vilja dela med sig till allt och alla. Jag har själv varit där, men efter att jag fick byta från det "fantastiska" fodret så är jag lite försiktigare med råden..

Angående vattnet så hade jag oxå gått in och hämtat vatten till hunden om det var slut, även om jag varit tvungen att öppna fler än en dörr. Skulle hunden suttit utan vatten? Vill ni inte att hon går in så får ni ju ställa fram vatten så det räcker även när hunden kommer hem.
 
Sv: Hunddagis

Min hund är på "dagis" hos uppfödaren, som iofs även är en god vän till mig. Hon har mer erfarenhet av hundar än jag har, men vi är kanske inte alltid helt överens om hur man ska uppfostra hundar. Självklart har vi liknande uppfattning om hur en trevlig hund ska bete sig osv.

Jag lyssnar ofta på vad min uppfödare har att säga, kan diskutera en hel del och ifrågasätta saker. Men aldrig att jag känner mig mästrad av henne. Jag träffar på en hel del hundfolk och eftersom jag har en ras som många har åsikter om, brukar jag få en hel massa mer eller mindre goda råd om hur jag ska uppfostra hunden. Jag ignorerar det mesta, är det något som jag tycker är intressant frågar jag lite mer om, sen gör jag lite på mitt eget sätt :)
 
Sv: Hunddagis

Jag hänger inte med. Vadå hämtar hunden? På dagiset, hemma hos er eller vad?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
437
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 501
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 911
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp