Hunddagis?

S

Sommartjej

Har du din hund på hundagis?
Vad kostar det? Vad ingår då?

Undrande :)
 
Hunddagis kostar mellan 1800 och 2500kr/mån.
Det brukar inte ingå mat, trim eller bad utan bara rastning och passning av hunden.

Jag har arb tränat på ett hunddagis nu i 5mån och jag kan säga att det är verkligen inte alla hundar som passar att gå på dagis. Det är en stressig miljö för många hundar. Men ett bra alt för de som jobbar om hunden klarar av miljön.
 
Jag har hunddagis och kostar 1.800:-/mån. Det som ingår är: långa skogspromenader, personsök/godissök, stor box med soffa och biabäddar, stora rastgårdar och mkt tid för varje individ.

Det som Dean skriver stämmer bra. Men det hon skriver om stressig miljö får stå för andra dagis. Ett dagis som har en stressig miljö har antingen för många hundar eller för lite personal. Självklart finns det hundar som inte trivs, har själv sagt upp en sådan hund. Tyvärr flyttade ägare den bara till ett annat dagis där de ännu inte sagt upp den. Och stressad är den även där.

Men många hundar trivs och älskar sina dagis! Det högsta betyg vi får är av hundarna som kastar sig ur bilarna när de kommer och som med motvilja går hem när dagen är slut.
 
Där jag arb tränade var det mååååånga hundar, ca 50st :crazy:

Jag skulle inte sätta min hund på ett dagis med så många hundar. Personalen har inte chans att hinna stimulera alla hundar varje dag.
 
Nä, gillar inte heller denna mängd av hundar som många dagis har. Vi har 16 st och är 3 st som tar hand om dem.

Vårat granndagis har 40 hundar och hon är ensam! :mad: :mad:

Enligt lagen så ska det alltid finnas 1 på plats inne på dagiset, undrar hur hon gör när hon ska gå ut på långa promenader. :confused:
 
Jo, jag har själv praktisert på ett hunddagis och där var det 16 hundar på två instruktörer + 3 praktikanter (just då)
Då blev det mycket gos med hundarna, det var alltid minst en person inne om de andra var ute på promenad.
Hundarna hade bra med utrymme och hade soffor att ligga i!

Jag märkte ju presic som du att vissa hundar blir stressade av att vara på dagis och inte klarar av det. Dagiset där jag praktiserade hade sagt upp dagishundar av den anledningen. Det borde alla seriösa dagis göra!
 
Jag var och tittade på ett dagis där det skulle kosta 2000
att ha hunden. Jag gillade det inte och hunden sov hos
svärföräldrarna istället och vi hjälptes åt att rasta henne!
 
Det är just det med praktikanter. Om jag har min hund på dagis och betalar så mycket så vill jag att det ska finnas utbildad och kompetent personal. Tyvärr lever många dagis idag på praktikanter...
 
På det dagis där jag praktiserade levde de inte alls på praktikanter!!!! :confused:
Dom hade 16 hundar, de hade alltså 8 hundar var. Det tycker jag är helt okej! :)
De var båda utbildade instruktörer och höll kurser på kvällarna. Praktikanterna var ju inte utbildade men de tränade ju inte heller hundarna på något sett...De erbjöd ju därimot hundarna männskligt umgänge! Hundarna blev jätte glada när man gossade med dem osv
Jag såg inget fel i praktikanter vare sig för praktikanterna eller hundarna :)
 
Även jag tar emot ett fåtal praktikanter, men denna stannar ca 1 år och har till största uppgift att mysa med hundarna när de är inne. Praktikanten går även ut, men då har hon bara en hund med sig.

Däremot så vet jag några dagis som låter praoelever (åk 8 -9) gå ut med 2-3 hundar var och det utan handledare. DET är idioti. :mad: Tänkt vilket ansvar de lägger på dessa! Dessa hundar är någons allt och ska inte riskeras på detta sätt.
 
Där jag var tycker i alla fall jag att det var bra.
De tog imot praktikanter på minst 15år.
Praktikanterna fick under inga omständigheter själva gå ut och gå med någon hund/hundar.
Praktikanterna fick bara gå ut och gå med 1 max 2 hundar tillsammans med instruktörerna. Praktikanterna fick hundar som var mindre och väluppfostrade :)
De var noga med att inte lägga något som hellst ansvar på praktikanterna utan det var alltid en instruktör som hade ansvaret tex i rastgården.

:banana: :bump:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 721
Senast: YlvaG
·
Fritid Det är nu klart att jag flyttar till Åland. Ska jobba i Kastelholm. Letar bostad och har ställt hunden i kö på hunddagis i Jomala. Nu...
Svar
4
· Visningar
624
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 784
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 669
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp