Hunddata UK

squarepants

Trådstartare
Finns det något motsvarande hunddata i Storbritannien som jag kan kolla på?
Gärna där man får en överblick över hela raser, och inte bara där kan man söka på individer.
 
Sv: Hunddata UK

"Ett renrasigt helvete" nämnde väl att det inte fanns något sådant, de satte ju Sverige som förebild för att vi har ett sådant.

Om det inte finns något på den brittiska kennelklubbens sida så kanske någon har/håller på att göra ett register på egen hand, med tanke på de i samma dokumentär som hade fått hundar med dödliga sjukdommar. Man kan ju alltid googla och hoppas på det bästa :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
971
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Hund Jag började precis tänka på en sak när det gäller färger, specifikt black & tan den här gången... Det är en väldigt vanlig färg på...
2
Svar
33
· Visningar
2 235
Senast: Kakis
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 322
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp