Hunden jagar katten!!!

M

maxxxime

Nu har vi haft våran hund i ungefär två månader och hon har blivit lite bättre men så fort vi inte är precis brevid så ska hon på och bita i katten (som snällt sitter kvar tills det gör ont :crazy: ).
Hon bet i oss åxå i början men det har hon nästan slutat med helt (hon håller på att byta tänder).
Finns det någon som har något tips om hur vi kan göra för att det skall bli bättre?
 
Sv: Hunden jagar katten!!!

Det beror lite på vad för typ av hund det är, men jag gör som så att jag rätt snabbt talar om för de valpar som kommer in här att rör de katten så är det det sista de gör i livet. Katten är totalt off-limits tills valpen lärt sig ignorera henne och intresset försvunnit.
 
Sv: Hunden jagar katten!!!

Problemet är att hon inte rör katten när jag eller min sambo är i närheten, men däremot om vi är i ett annat rum är det visst fritt fram...
Det är en Staff föressten...
 
Sv: Hunden jagar katten!!!

Göm er runt ett hörn och skjut hunden med vattenpistol när den tänker göra något mot katten. :devil:
Om det inte är så att den tycker det är kul att få vatten på sig förstås.

Så har jag gjort med min hund när hon gjort saker hon inte får och hon inte har lyssnat på tillsägelser.
 
Sv: Hunden jagar katten!!!

Nej kallt vatten är nog det värsta som finns :D
Det måste vi testa, det funkade på katten när han var liten...
Att jag inte tänkte på det när det gällde hunden...
Tack
 
Sv: Hunden jagar katten!!!

Jag tror nog katten och hunden redar ut det där själva. Katten är vuxen och har en viss tolerans för den lilla valpens upptåg - men akta sig när katten tycker att det är dags att uppföra sig vuxet och belevat, då blir hundnosen randig av blod... och sen brukar katten få vara i fred.
 
Sv: Hunden jagar katten!!!

HAha...
Vattensprutan funkar tokbra... det räckte att vi sprutade tre gånger så fatta hon vinken... Hon slutade tom skälla på vår räfsa i trädgården...
Superduperförslag :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
952
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 048
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
602
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
731
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp