Hunden & lillebror

G

glee

Hunden & lillebror

Det är lite problem med min hund och min lillebror. När hon hittar på något bus och han säger åt henne respekterar hon inte det. Hon nafsar mot honom och han blir såklart rädd och vet inte vad han ska göra.

Just nu har vi sagt att han inte ska röra henne om hon inte lyssnar på honom. Då ska han hämta mig eller hundens husse. Vi kan ju inte ha det såhär, hur ska vi få henne att inte vara så "mopsig" mot honom?
 
Re: Hunden & lillebror

Hur gammal är din lillebror?

Om det är ett barn det handlar om så är det precis så här ni ska göra. Konflikten som blir med hunden ska ni ta, för ett barn är inte rustat för det. Det stärker också din lillebrors ställning att ni kommer och tar hans parti.

Tids nog blir barnet stort nog att kunna säga åt hunden och hantera den konflikt som blir.
 
Re: Hunden & lillebror

Han är 14. Men han är ganska speciell och har nog inte så tydligt kroppspråk, vet inte om det kan ha med saken att göra.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 731
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
701
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 736
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundhantering
  • Resultat på HD-röntgen
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp