Hunden nafsar i fötterna?

Sätt hunden bakom grind när barnen har kompisar hemma, de ska inte bli försökskaniner medan ni tränar er hund. Om barnen leker med kompisar kan väl du vara med hunden så blir den inte ensam? I övrigt så skulle jag inte låta barnen 'fostra' hunden utan när barnen vill att hunden ska flytta sig/akta sig/osv så ropar de på dig och så är det du som ber hunden. Ta bort momentet där barn och hund (och barns kompisar) hamnar i jobbiga situationer och kanske förvärrar saker. Lite beroende på hur gamla barnen och barnens kompisar är så kan ju det här tyvärr bli värre - många hundar har problem med barn och har svårt att slappna av kring dem, och då kan nafsande bli en reaktion på den känslan.

Liknande trådar

Övr.Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
1 508
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
1 491
Övr.Hund Känner att jag måste få lite input och råd i en svår situation vi är i just nu. Vi (jag och min man) har två hundar, en äldre som är 5...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 573
Övr.Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
1 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips till stegrande häst?
  • Annonsera mera VI