Hunden nafsar i fötterna?

Sätt hunden bakom grind när barnen har kompisar hemma, de ska inte bli försökskaniner medan ni tränar er hund. Om barnen leker med kompisar kan väl du vara med hunden så blir den inte ensam? I övrigt så skulle jag inte låta barnen 'fostra' hunden utan när barnen vill att hunden ska flytta sig/akta sig/osv så ropar de på dig och så är det du som ber hunden. Ta bort momentet där barn och hund (och barns kompisar) hamnar i jobbiga situationer och kanske förvärrar saker. Lite beroende på hur gamla barnen och barnens kompisar är så kan ju det här tyvärr bli värre - många hundar har problem med barn och har svårt att slappna av kring dem, och då kan nafsande bli en reaktion på den känslan.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Senast: Acto
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 255
Senast: Snurrfian
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 514
Senast: KesoNeso
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 698
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp