Hundfoder till greyhound

cemry

Trådstartare
hej!

Jag undrar lite vad ni som har Greyhounds ger för foder? Jag har själv en pensionerad GH som har ganska taskig och känslig mage. När jag köpte honom gick han på Pro plan kyckling och ris, bytte pga han var inte helt bra i magen, de ändrade innehållet till ännu mera spannmål och han bajsade ofta och väldigt mycket. Jag höll mig till det ett tag och la till färskfoder, men det blev inte bättre. Bytte sedan till Taste of the wild, han är fin i hull och päls, men hans avföring är inte speciellt fast mitt under dagens promenad... då han har varit som värst och spytt (har delat upp måltiderna nu så han spyr inte på morgonen längre) så har jag givit extra ris. Funderar om det är så att hans mage mår bra av lite spannmål men inte så det är den största procentdelen i fodret.
Frågan är finns det något vettigt foder som någon rekommenderar?
Det är sån djungel av foder och som första gångshundägare är det inte lätt...
 
En av mina veterinärvänner har en gammal kappgrey, han äter mush nu, tidigare åt han vom og hundemat. Har hunden känslig mage så kan det bli värre av att du blandar torrfoder och färskfoder, däremot brukar det fungera jättebra att ge bara färskfoder. Själv har jag salukis, de barfar jag.
 
hej!

Jag undrar lite vad ni som har Greyhounds ger för foder? Jag har själv en pensionerad GH som har ganska taskig och känslig mage. När jag köpte honom gick han på Pro plan kyckling och ris, bytte pga han var inte helt bra i magen, de ändrade innehållet till ännu mera spannmål och han bajsade ofta och väldigt mycket. Jag höll mig till det ett tag och la till färskfoder, men det blev inte bättre. Bytte sedan till Taste of the wild, han är fin i hull och päls, men hans avföring är inte speciellt fast mitt under dagens promenad... då han har varit som värst och spytt (har delat upp måltiderna nu så han spyr inte på morgonen längre) så har jag givit extra ris. Funderar om det är så att hans mage mår bra av lite spannmål men inte så det är den största procentdelen i fodret.
Frågan är finns det något vettigt foder som någon rekommenderar?
Det är sån djungel av foder och som första gångshundägare är det inte lätt...

Min greyhound får Halla Elit torrfoder, och Bravo lamm färskfoder. Fungerar fint.
 
Tack för svaren!

Hade vom förut och hans mage verkade inte gilla det. Jag ha vatten i hans foder, inte blöter upp det utan extra vatten så jag vet att han får i sig vatten, speciellt de varma dagarna och det är så han är van att få sitt foder.

Finns det fågelsmak på dessa foder ni har rekommenderat? Han ratar lamm nämligen... :/
 
Fodrade min borzoi med Nordic bas tidigare. Nu har jag gått över till Standardt normal och än så länge funkar det bra.
 
Tack för svaren!

Hade vom förut och hans mage verkade inte gilla det. Jag ha vatten i hans foder, inte blöter upp det utan extra vatten så jag vet att han får i sig vatten, speciellt de varma dagarna och det är så han är van att få sitt foder.

Finns det fågelsmak på dessa foder ni har rekommenderat? Han ratar lamm nämligen... :/

Bravo har massa olika färskfodersorter du kan pröva. Jag använder även hundcocktail som jag strör på hennes mat och blöter upp. Dels för att hon är lite tunn och behöver det lilla extra, men också för att hon tycker att det är väldigt gott och äter bättre då, hon kan vara lite kräsen.

http://www.zooplus.se/shop/hund/til...tanda/tillvaxt_aktivitet_kosttillskott/250211
 

Liknande trådar

Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
1 871
Senast: Lilla-S
·
Hundhälsa I väntan på veterinärtiden imorgon tänker jag passa på att fråga er om nån har nån tanke. Har en terv på ca halvåret som magen krånglar...
Svar
5
· Visningar
2 106
Hundhälsa Jag har en blandras på 3år. Hon har haft problem med sår/skorpor på öronkanterna sen en tid tillbaka. Vi var hos veterinären för någon...
Svar
12
· Visningar
1 410
Hundhälsa Lilla Ynkisen, som jag har tagit över för drygt en månad sedan? Har inte kolla på tiden ;) Han har väldigt dålig mage. Han får lätt...
Svar
14
· Visningar
1 822

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Hö- och halmskörd 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp