Hundfoder, val mellan två sorter.

Kamomilla

Trådstartare
Har haft Magnussons meat&bisquit work till hundarna och de fungerar bra på det. Nu fundrerar jag på att prova och ev byta till deras original aktiv istället.

Det är samma fett/protein% men lite olika ingredienser. Priset är äver en dryg hundralapp lägre på original.

Någon som har provat båda sorterna och kan berätta om ni upplevt någon skillnad.

För om hundarna fungerar lika bra på ett foder som kostar betydligt mindre/säck (med samma energiinnehåll) så ser jag ingen anledning till att ha det dyrare fodret. :cool:
 
Sv: Hundfoder, val mellan två sorter.

Hejhej!
Utifrån vad jag har hört så funkar det lika bra med båda. Däremot är work lite "bättre" eftersom proteinkvaliten är högre pga det färska köttet!
Testa - märker du någon skillnad så är det väl bara att byta tillbaks?
:D
 
Sv: Hundfoder, val mellan två sorter.

Om skillnaden är mer spannmål, så lär de skita mer och lösare.. I alla fall till en början + att skiten blir ljusare *brr*

Ynket skiter svart han :angel: :D
 
Sv: Hundfoder, val mellan två sorter.

Energiinnehållet är samma, men skillnaden är väldigt stor (negativt) på råvarorna, så funkar hundarna på nuvarande fodret skulle jag inte bytt till Orginal.
Det är som med de flesta foder - man får vad man betalar för :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
1 802
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Efter att ha läst en del trådar här, så börjar man ju så klart fundera på vad det är man stoppar i sin hund. Våra hundar (Tysk...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 157
Senast: fijja
·
Hundhälsa Som rubriken säger, hjälp mig och min problem hund! :D Jag tycks inte hitta NÅGOT foder som inte går att matcha kriterierna. Bryr mig...
2
Svar
30
· Visningar
6 169
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Tamråttor flyttar in

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp