Hundförarbyxor?

Jag har två par Lundhags utan stretch som jag gillar. Men absolut bäst är de jag har av märket Norrona/Norröna (norskt ö) som är helt i stretch, ställbara i midjan men superskönt tyg i linningen. Funkar till både skogarbete och agility :heart De billigare byxorna från Engelsons jag har är inga favoriter men går att använda.
 
Vilka rekommenderar ni och varför?

Har fritidsfabrikens nu och är nöjd, obs dock att de är stora i storlekarna. Jag har XS och de är både för långa och lite för breda. Men bekväma, med många fickor, och inte så smärtsamt pris.

Har kört fjällräven tidigare, och Nightmare som såldes på mässor för några år sedan. Finns de kvar? Har inte hittat dem på nätet, jag har två par överdragsbyxor från dem som fortfarande är utmärkta.


Ursäkta trådkap:
Kan nån tipsa om ett märke med mindre storlekar för oss korta?
 
Mina bästa är Fjällräven Vidda (massa fickor, slitstarka, torkar snabbt efter oväntad regnskur), och mina skönaste är Lundhags Makke (stretch). Har provat byxor från både Fritidsfabriken och Engelsons, men de passade inte alls, och jag var väl inte jätteförtjust i respektive material heller, särskilt inte de från Engelsons (minns inte namnet, men de som liknar Fjällräven).

Många är ju jätteglada för framför allt Fritidsfabrikens byxor, så det verkar helt enkelt som att olika passar olika. Men Fjällräven Vidda kommer jag nog aldrig överge :) har mitt andra par nu.
 
Har fritidsfabrikens nu och är nöjd, obs dock att de är stora i storlekarna. Jag har XS och de är både för långa och lite för breda. Men bekväma, med många fickor, och inte så smärtsamt pris.

Har kört fjällräven tidigare, och Nightmare som såldes på mässor för några år sedan. Finns de kvar? Har inte hittat dem på nätet, jag har två par överdragsbyxor från dem som fortfarande är utmärkta.


Ursäkta trådkap:
Kan nån tipsa om ett märke med mindre storlekar för oss korta?
Fjällräven keb finns i en kortare variant :)
 
Jag föredrar Chevalier av de jag provat hitintills, de är sköna i tyget och har benfickor som är stora nog att rymma annat än kreditkort. Har ett par beigegröna och ett par mörkgröna.

Har också Fritidsfabriken, men nordward modellen tyckte jag är hård och stum i tyget, gpx är skönare och har bra ventilationsfickor. Jag gick upp en storlek för att inte så dem så jäkla tighta.
 
Fritidsfabriken fungerar tyvärr inte om man vill ha ganska tighta byxor och drar små storlekar.
Deras XS är för stor för mig som har 34 i Lundhags Traverse.
Förr fanns XXS hos fritidsfabriken men de verkar tagit bort den storleken...
 
Jag gillar Engelsons Helags, tycker att de är väldigt prisvärda. Mitt äldsta par har jag haft i 3 år eller nåt och de är varken slitna eller noppiga. Det enda trista med dem är att det inte finns någon annan färg än svart på dem som jag tycker är fin.
 
Sen tycker jag Fritidsfabrikens är grymt sköna med all stretch, de är också funktionella, men blir noppriga.
Engelson blir jättenoppriga och saknar en rad funktioner som vettiga fickor och ventilation. Men är billiga och sköna. Jag har mest mina som reserv el slit å släng hemma.

Jag har precis fått hem från Fritidsfabriken (konstiga storlekar btw, M=38, L=40), vilken modell har du?
 
Kan de heta Revolution Race? Det står iaf så på lappen i dem.
Jag har storlek smal...36 står det i dem men jag har 38 på Lundhag. Och då är mina Lundhags lite trånga jusst nu :angel:
 
Jag föredrar Chevalier av de jag provat hitintills, de är sköna i tyget och har benfickor som är stora nog att rymma annat än kreditkort. Har ett par beigegröna och ett par mörkgröna.

Har också Fritidsfabriken, men nordward modellen tyckte jag är hård och stum i tyget, gpx är skönare och har bra ventilationsfickor. Jag gick upp en storlek för att inte så dem så jäkla tighta.

Vilka byxor har du ifrån Chevalier?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Provade ett par av Uhips Light Functional Pants på MyDog och älskade hur de satt. Smidiga, stretchiga och med hög midja. De är ju dock...
Svar
19
· Visningar
1 656
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Automatiskt genererade översättningar blir lite lustiga ibland. En person har på engelska rekommenderat min honung och översättningen sa...
Svar
1
· Visningar
350
Senast: Lyan
·
Tjatter Skulle ni rekommendera en resa dit? Vad får man i så fall inte missa? Är det lätt att ta sig runt utan bil? Bra resturanger? Bra cafeer?
Svar
2
· Visningar
153
Senast: Martenix
·
  • Artikel
Hästnyheter I rehabiliteringssyfte blev Lina Engelin rekommenderad att arbeta sin häst över upphöjda bommar. Hennes man Rasmus Aronsson fick i...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp