Hundförarbyxor?

Någon som har byxor från Fritidsfabriken i modellen Nordwand pro? Jag har ett par Gpx pro pants som sitter jättebra men skulle vilja ha lite mjukare tyg. Beställde hem deras nya modell Hyper pants som ska ha smalare ben men de satt annorlunda och alldeles för löst i passformen på mig, trots samma storlek. Min fråga är alltså om Nordwand har relativt mjukt tyg och samma passform som gpx typ?

Nordwand Pro är mjukare i tyget än GPx, men Silence Pro är ännu ett snäpp mjukare :)
 
Om man är kort och tjock, vad rekommenderar ni då?

Engelssons har modeller med kortare ben, och upp till 54 eller 56 tror jag på i alla fall en del byxor.
(Dock håller jag med @Voff , rumpresåren tenderar att noppa fort. :( Och jag har mina på mig bara när jag tränar, så inget sittande på stolstyg som sliter...)
Edit: Å andra sidan kör jag mycket bil hit och dit till träningar, kanske är det det som gör det?
 
Om man är kort och tjock, vad rekommenderar ni då?
Jag är kort o tjock (lider brutalt av underlängd!). Jag har Chevalier som jag älskar, men har gått på herrbyxor för där är utbudet av midja/längd större :up:.
Sen beror det på om man vill ha tajta byxor eller ej, jag hatar när det sitter åt ;).
För den stilmedvetne skulle det säkert vara snyggare med tajtare modell, men jag vill känna mig bekväm... :angel:
Jag har även Pinewood, men dom kommer i 2:a hand :p.
 
Engelssons har modeller med kortare ben, och upp till 54 eller 56 tror jag på i alla fall en del byxor.
(Dock håller jag med @Voff , rumpresåren tenderar att noppa fort. :( Och jag har mina på mig bara när jag tränar, så inget sittande på stolstyg som sliter...)
Edit: Å andra sidan kör jag mycket bil hit och dit till träningar, kanske är det det som gör det?

Jag har mina i jobbet förutom på fritiden och där sitter jag på kontoret när jag inte är ute och flänger på fältet eller kör bil ute på ärenden. Så det är samma här, röven noppras.
 
Jag är kort o tjock (lider brutalt av underlängd!). Jag har Chevalier som jag älskar, men har gått på herrbyxor för där är utbudet av midja/längd större :up:.
Sen beror det på om man vill ha tajta byxor eller ej, jag hatar när det sitter åt ;).
För den stilmedvetne skulle det säkert vara snyggare med tajtare modell, men jag vill känna mig bekväm... :angel:
Jag har även Pinewood, men dom kommer i 2:a hand :p.
Jag skiter i stil, jag vill vara bekväm och kunna sätta mig ner på knä/huk utan att det skär in i magen :angel:
 
Är Lundhags de enda med långa modeller?. Jag är ju inte direkt ensam om att vara ganska lång. :cry:

Många av Lundhags modeller är lite över vad jag tanke tänkt mig i budget...:angel:
 
Jag skiter i stil, jag vill vara bekväm och kunna sätta mig ner på knä/huk utan att det skär in i magen :angel:

Eller hur. Till det vill jag ha fickor som man kommer ner i utan kofot, och tyg som inte beter sig som vädringsluckor. (Satan vad jag fryser om knäna och häcken när jag har mina Lundhags med stretchpaneler!) Dessutom vill jag ha naturmaterial, inte syntet.

Finns det nått annat än T&P? De har ju gått upp i pris nu så jag vet inte om de är prisvärda längre...
 
Nu har jag beställt från FF, tog gpx eller vad de hette. Återstår att se hur de sitter, är ju väldigt olika bud när man läser, allt från att de är små till stora.. De ska funka att kava runt i skogen höst/vår om de funkar. Får se hur de sitter, jag har långa pinniga ben men lite generöst tilltaget midjemått :angel:

Jag har nu beställt mitt andra par. Jag tog två olika färger, samma modell och samma storlek. Det är som två helt olika byxor. SÅÅ olika i storleken när de väl är på.
 
Okej, jag fick igår hem ett par Nordwand Pro som överraskande nog inte var så korta i benen utan nästan perfekta!

Men så är det en väldigt konstig fit för mig. Har ändå tagit XS och de är så himla stora framme i grenen och är liksom väldigr mycket extratyg där :o

Så surt för de har suttit så snyggt på alla jag känner men där framme högst upp på låret/framme på grenen är den för pösig. Sen gillar jag inte heller att den är för stora på mina vader så jag får en ballongeffekt där. Varför är jag vanskapt. Det är ju skitsnyggt på alla andra :mad:
 
Hänger på @Lovisaleonora och kan också uppdatera. Fick hem ett par Chevalier och lika där, RR kan inte jämföras en sekund. Gav ändå exakt samma pris för byxorna. Glad att jag skickade tillbaka RR...
 
Jag har RR, Engelsons och ett par fjällräven och tycker att mina RR är de skönaste som finns. Tänk vad olika det kan vara!
 
Jag har RR, Engelsons och ett par fjällräven och tycker att mina RR är de skönaste som finns. Tänk vad olika det kan vara!

Din åsikt är mycket mer vanlig och populär än min, jag tror felet här är jag :D

Men nej, jag är ganska känslig faktiskt och om något inte är väldigt behagligt så har jag svårt att ha på mig det. Köpte Nordwand Pro och tyckte de var så obehagliga att jag var tvungen att ha tights under annars hade jag aldrig haft på mig dem. Men som sagt, jag är känslig för sådant där. Lika med stickiga kläder, uuugh! :arghh:

Sen blev jag såklart extra sur när deras kundservice var otrevlig och de inte höll sina egna ord. :meh:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Provade ett par av Uhips Light Functional Pants på MyDog och älskade hur de satt. Smidiga, stretchiga och med hög midja. De är ju dock...
Svar
19
· Visningar
1 631
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Automatiskt genererade översättningar blir lite lustiga ibland. En person har på engelska rekommenderat min honung och översättningen sa...
Svar
1
· Visningar
342
Senast: Lyan
·
Tjatter Skulle ni rekommendera en resa dit? Vad får man i så fall inte missa? Är det lätt att ta sig runt utan bil? Bra resturanger? Bra cafeer?
Svar
2
· Visningar
138
Senast: Martenix
·
Kropp & Själ Jag tänkte köpa menstrosor och testa om det är något för mig. Vilka rekommenderar ni? De är ju ganska dyra tycker jag, går liksom inte...
Svar
10
· Visningar
519
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp