Hundförsäkring - från Sveland till Trygg-Hansa?

inverterad

Trådstartare
Jag har min hund försäkrad i Sveland men funderar nu på att byta till Trygg-Hansa där jag har alla andra försäkringar för hus, bil etc. Vi ska dessutom köpa valp så det känns smidigt att eventuellt byta i samband med att vi tecknar valpens försäkring. Nån som har Trygg-Hansa och vill berätta om erfarenheter, råd och tips? Eller är det bättre att behålla Sveland för hunden och teckna valpens försäkring där med? Hit me!
 
Jag har min hund försäkrad i Sveland men funderar nu på att byta till Trygg-Hansa där jag har alla andra försäkringar för hus, bil etc. Vi ska dessutom köpa valp så det känns smidigt att eventuellt byta i samband med att vi tecknar valpens försäkring. Nån som har Trygg-Hansa och vill berätta om erfarenheter, råd och tips? Eller är det bättre att behålla Sveland för hunden och teckna valpens försäkring där med? Hit me!
Verkar vara samma försäkring i grunden.
Jag hade Trygg Hansa en gång i tiden på hund och var nöjd, men sedan slutade dom ha hundförsäkringar helt. Nu när jag googlae så verkar dom ha hundförsäkringar igen, fast inte egna utan via Svedea.
På Trygg Hansas sida står det nämligen "I samarbete med Sveland djurförsäkringar erbjuder vi en komplett försäkring för din hund. Se ditt bästa pris och teckna direkt."

Så ring båda och jämför om det blir någon skillnad över huvud taget och om det blir något som ändras i din försäkring. Vissa försäkringar som går via ett annat bolag kan bli sämre än om man går direkt via moderbolaget så att säga. Du måste läsa det finstilta på varje separat bolag. Det stå¨r ju att du kan ringa Svedea direkt om frågor, så då kanske du ska börja med dom och fråga hur det fungerar om du vill din försäkring ska gå genom Trygg Hansa istället (för du kommer ändå ha samma Svedea i grunden) :)
 
Tack för svar! Vad rörigt när tre bolag verkar inblandade i det hela. Jag får ringa Sveland och höra med dem.
 
Sen hänger det väl litet på hur gammal hunden är? Kräver det nya bolaget veterinärintyg?
Befintlig hund är 6 år, frisk som en nötkärna och aldrig varit till vet förutom för vaccination. Röntgad med HDA och fria armbågar. Valpen är inte född än. :)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 044
Senast: Migo
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 498
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Negativa kommentarer om vårt hundval undanbedes vänligt men bestämt. Jag är ute efter generella råd utifrån rådande omständigheter och...
Svar
16
· Visningar
2 316
Senast: Jenka
·
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
14 565
Senast: Halali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp