Hundforar klader

hastflicka

Trådstartare
Jag rakade titta pa Engelsons hundforar klader nar nagon har pa Buke namnde den jackan. Nu ar jag nog lite kar. Jag vill ha en lila jacka och lila byxor till. :love: Men da de inte levererar till USA maste jag veta att det passar innan jag bestaller till en kompis som far skicka vidare.
Nar jag mater ser det ut som om 34 skulle kunna vara min storlek ... men det var lange sedan jag hade 34 och aven om jag gatt ner i vikt sa tror jag inte det ar sa mycket. (Aven om jag lagt marke till att i takt med att jag blivit storre har kladesstorlekar blivit storre ocksa.)
Min gamla jacka (Arrak?) ar aldeles for stor och nu vill jag alltsa ha en som passar.
Ar storlekarna stora eller sma? Hur sitter byxorna? Tight eller med mycket utrymme? Hur korta ar "korta" byxor? Ungefar som skillnaden mellan "regular" och "petit"?

HELP
 
Jag tycker att deras storleksguider är jättebra, de har ju en för varje klädmodell. När jag köpt därifrån har det alltid varit perfekt med den storleken som jag "ska" ha enligt tabellerna iaf.
 
Jackor och västar har jag beställt efter deras storleksguide, dom har passat perfekt. Byxorna köpte jag på plats, så dom provade jag, och det blev den storlek jag brukar ha, 36.
 
Nu ar det ju lange sedan jag kopte klader i Sverige, men som jag minns det sa fanns det bade 34 och 36 som passade da. Det lar bli att mata en gang till innan jag bestammer mig for vad jag ska kopa.
 
Jag rakade titta pa Engelsons hundforar klader nar nagon har pa Buke namnde den jackan. Nu ar jag nog lite kar. Jag vill ha en lila jacka och lila byxor till. :love: Men da de inte levererar till USA maste jag veta att det passar innan jag bestaller till en kompis som far skicka vidare.
Nar jag mater ser det ut som om 34 skulle kunna vara min storlek ... men det var lange sedan jag hade 34 och aven om jag gatt ner i vikt sa tror jag inte det ar sa mycket. (Aven om jag lagt marke till att i takt med att jag blivit storre har kladesstorlekar blivit storre ocksa.)
Min gamla jacka (Arrak?) ar aldeles for stor och nu vill jag alltsa ha en som passar.
Ar storlekarna stora eller sma? Hur sitter byxorna? Tight eller med mycket utrymme? Hur korta ar "korta" byxor? Ungefar som skillnaden mellan "regular" och "petit"?

HELP
Du har noterat att deras storlekstabeller är plaggmått? Inte kroppsmått som är det vanliga.
 
Ar storlekarna stora eller sma? Hur sitter byxorna? Tight eller med mycket utrymme? Hur korta ar "korta" byxor? Ungefar som skillnaden mellan "regular" och "petit"?

Engelsons har den bästa storleksguiden jag stött på, aldrig blivit fel när jag mätt välsittande plagg jag redan har och matchat mot tabellerna för varje plagg hos dem. Därtill älskar jag att deras dambyxor är "lagom". Många märken envisas med att dambyxor ska vara tighta (:yuck:) men de jag provat från dem upplever jag som rätt raka; luft kring smalbenen utan att vara överdrivet mycket extra tyg och kroppsnära men inte tighta kring låren. Upplever att modellbilderna man ser på plaggen är rättvisa.

Jag har den korta modellen, enligt tabellen för Helags är dessa ~76 cm i min storlek och det matchar bra med mina ca 75 cm från gren till golv :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Lite drygt tva manader efter att vi avlivade var forra hund skaffade vi en ny hund. Vi fick hem honom i mitten av februari och han var...
Svar
16
· Visningar
1 878
Senast: Ravishing
·
Hästmänniskan Lang historia kort. Var uppe och prov jobbade pa en ko farm med hastar de anvander till att fosa kor med. Jag fick rida pa en hast...
Svar
7
· Visningar
2 096
Senast: moholmarabs
·
Avel Jag har last traden om storlek och vilken hingst manga vill valja. Flera had skrivit de vill ha HOGA hastar. Inte under 150 cm etc etc...
Svar
18
· Visningar
1 709
Senast: Bewelinn
·
Övr. Barn Idag var vi sa pa ultraljud nr 2, jag ar idag i v. 9+4. Allt sag bra ut :bump: :bow: Tvilling 1 ar 24mm och tvilling 2 ar 25.7mm, sa...
Svar
10
· Visningar
993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp