Hundfoto/redigering

Någon helgdag? Bara lurar på hur jag ska komma till dig. Har inte körkort (ännu). Går kollektivtrafik dit? :D:angel:
Annars kan jag ta med två av hundarna och så ses vi någon stanns? Calibra är den som jag saknar nya bilder på som är bra. Har inga helkroppsbilder alls nästan. Och så är hon svart. Sååå svårt att fota svarta hundar:cautious:
Mamma Mu är fet efter att ha varit på kollo så henne kan vi fota till våren när hon är i form igen :angel:
 
Någon helgdag? Bara lurar på hur jag ska komma till dig. Har inte körkort (ännu). Går kollektivtrafik dit? :D:angel:
Annars kan jag ta med två av hundarna och så ses vi någon stanns? Calibra är den som jag saknar nya bilder på som är bra. Har inga helkroppsbilder alls nästan. Och så är hon svart. Sååå svårt att fota svarta hundar:cautious:
Mamma Mu är fet efter att ha varit på kollo så henne kan vi fota till våren när hon är i form igen :angel:

Vi kan ha fotodejt! Jag har bil :angel: (bjuder in mig själv:idea::D)
 
Jaaa, jag bjuder in dig åt @Voff :D:up:

Är du tillbaka i Trollhättan nu? :laugh:

Bra med folk som tar för sig:D

Nu på lördag är jag upptagen. Det är lite aktiviteter och öppet hus på Backamo Hundtjänst och det vill jag och Calibra inte missa. Ffa så är jag nyfiken på vårens kurser där :)
 
Jag har en tendens att gå åt det extrema när jag redigerar så det gör jag sällan numer, jag satsar på att ta bra bilder direkt oavsett om jag får kravla runt lite för att få ljuset på ett visst sätt eller en spännande vinkel. Mina kompisar har skrattat gott ibland när jag fotar men förstår varför när de tycker resultatet blir super :D

Ett exempel på hur det kan bli när jag redigerar, orginalet uppe till vänster
enterportrtt_zpsayy6zdfd.jpg
 
Ja, eller i närheten hos/med @Voff var väl tanken. Allt upp till henne :D:angel:

Nä guud. Massa ansvar :nailbiting:
Men lite fina omgivningar är väl kul?
Var är det snyggt nånstanns? Och hundarna kan vara lösa....
Hav och strand? Natur? Gärna lite ostört från andra hundrastare.

Förslag?
 
Eftersom det ändå är en fototråd... alltså, jag är just nu i djungeln med att köpa ett objektiv till min kamera, hittills har jag inte haft något alls men känner nu att det är otillräckligt... men vad ska man köpa?! :confused: Blir alldeles knollrig i huvudet.

Jag vill ju mest ta naturbilder/actionbilder på hundarna när dom leker/springer och sånt typ. Helst ett objektiv som klarar sol/motljus med liksom. Vill ju ha skarpa fina bilder också, något som jag inte tycker min kamera klarar till 100% (men det kanske är jag som är dålig :o). Är ju fortfarande en newbie så det ska ju inte vara något super dyrt utan mer... allround och något att lära sig med ändå. Så... tips? :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp