hundfrisyr

R

rattalskare

Jag var och klippte min hund Ronja (bearded collie) Hon blev så gullig :love: :love: :love: :love:

och det blev ett kilo päls på golvet :angel: :angel: :D

så jag tackar Gunnillas hund klipp trim bad i tierp det blev så jätte gulligt med allt hår på golvet :rofl: :rofl:

så jag :bow: och :bow: och hoppas det gick bra med håret på golvet :D
 
Kan ingen svara på om ni klippt era bearded collies eller vilka hundar som helst förresten så skriv så fingrarna glöder
 
Jag har den här gången klippt min wheatenterrier väldigt kort, fast efter wheatenmodellen, hon är alltså inte totalt nerklippt. Folk kommer fram och frågar om det är en valp (unghund), tillråga på allt uppför hon sig som en liten unghund. Hon fyller sex år i dag! :love: :love:
 
Klipper mina schäfrars lilla svanstipp som skruvar sig som en liten griseknorr. Men mer än så gör jag inte....eller JO jag klippte faktiskt en stor tuss på valpens rumpa häromveckan. Hon hade somnat på ett stort tuggummi när vi tittade på hästtävlingar. :crazy: :p
 
Jag ansar tasspälsen på vår leonberger så det inte skall fastna alltför mycket lera/snö mellan tår och tramdynor.

Har även "skamklippt" hundarna nån enstaka sommar då det var sådär jättevarmt, helt enkelt för att de inte skulle bli så överhettade. Det gäller att hålla sig för skratt, annars blir dom mycket förnärmade.
 
Jag har en schnauzer och trimmar henne som en sådan :)

Jag är ju sån att jag vill hunden ska se ut som den ras den är. Så jag skulle aldrig klippa min Bearded Collie om jag hade någon. Men alla gör som man vill :)
 
När min pudel levde så klippte vi ner honom ibland. Han tyckte att det var skönt på sommaren när all päls blev för varm.

Min golden trimmar jag svansen på när håret blir alldeles för långt och så måste jag klippa hennes tassar för där växer det massor av päls.
 
Klipper ner min springer kort, bara lite bröstpäls och plym på svans och framben (väldigt lite kvar på framben) Det blir inte så ofta och mest på sommaren...

Tassarna måste klippas ganska ofta för att vara runda och fina och inte dra in tonvis med smuts...

Skulle vilja ha henne rastypiskt klippt men hon har ju inte rastypisk päls så det blir lite klurigt!!!
 
Nu är jag nyfiken... Dom som jobbar med att trimma hundar - trimmar dom alla raser? Har en Welsh Springer, och i dagsläget skulle det vara skönt att få det gjort ordentligt mellan varven. Trimmar annars själv, men det är ett projekt på ca 3 timmar, och just nu är det lite dåligt med tid :crazy:
Är väldigt noga med öron och tassarna, men det övriga släpar stundvis efter lite.

Vad kostar det? Badar dom hundarna oxå?
 
Många trim tar alla raser, men om de sedan verkligen KAN trimma alla raser är en annan femma. Jag vet inte hur man trimmar welsh springer, men jag skulle inte lämna min cocker på vissa triminstitut i min stad. Jag försöker lära mig själv + åker till uppfödare av cocker som har trim. Om du kollar rasklubbens hemsida kanske du hittar någon uppfödare i din närhet som trimmar welsh springer.

Finns det något hundtrim i närheten som är duktiga på spaniel kan du naturligtvis gå dit.

Anneli
 
Ja, då var det lite som jag trodde. Dom kan klippa och frächa upp hunden, men dom kan sällan trimma som hunden ska se ut på utställning.
Det är ju lite speciellt på Spaniel, så då försöker jag nästan hellre själv.

Jo, det finns uppfödare i närheten, men man känner sig INTE särskilt välkommen dit, så vi har inte varit där på snart ett år :)
 

Liknande trådar

Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 090
Senast: Ise
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 855
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 038
Senast: Exile
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 319
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp