Hundgodis till kräsen vovve

Jag gör ofta hemmagjort godis, köper när det är kort datum på kött och steker, gärna så att det fortfarande är rött i mitten och ibland med krydda (rosmarin tex). Låter kallna och torkar av ganska ordentligt med papper och tycker faktiskt det går att få det så att man kan ha det i fickan. Skär i småbitar, fryser in det i ett plattpaket, då är det enkelt att bryta loss inför ett träningsvärk.

Sen så säger jag som @Red_Chili att det kan vara värt att fundera över ditt upplägg. Har du koll på hur länge du tränar, behöver ni fler pauser, är det lagom svårt osv?
Tänk också på hur du lägger upp träningen, hur långa passen är osv. Jag har också hundar som inte har någon mental uthållighet och absolut inte är avlade för att jobba med människor. Det jag upplever att fungerar bäst är att inleda träningspasset med något väldigt lätt, därefter ta det som faktiskt är lite utmaning som vi ska träna på, sedan avsluta med något lätt igen. På så sätt blir både startkänslan och den avslutande känslan att det är lätt och roligt, och så tränar vi väldigt(!) få minuter åt gången. Hinner hundarna kännas trötta, då har vi hållit på för länge. Jag försöker få till så att vi avslutar när hundarna fortfarande vill mer, oavsett om det innebär 1 minuts träning eller 15 minuters träning.
Det låter bra ska testa är van med min äldre och arbetsmyra/matvrack till hund innan hade jag labbe, men ditt uppläg låter som det passar min lilla vovve bra😁
 
Har tränat in att ta godis på min kräsna hund, det är lättare än att försöka hitta nåt som passar herrn. Dessutom så har han inte velat ta gott godis heller för det har inte varit intressant när man tränar 😝. Nu kan jag ge honom i princip vad som helst i träninngs sammanhang och han tar det glatt. Om han äter sin mat är lite mer av ett lotteri..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har länge försökt hitta något hundgodis som jag kan använda vid träning som min hund faktiskt vill jobba för. Hon är väldigt kräsen...
2
Svar
21
· Visningar
6 636
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

  • Vanvård ridskola råd.
  • zitch vet pour-on
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp