Bukefalos 28 år!

Hundgrindar till Toyota

BulletForMyValentine

Trådstartare
Mor min gav mig i uppdrag att hitta passande grindar till hennes bil. En Toyota auris -14 halvkombi.
Hunden som ska åka är en finnstövarhane, kommer bli minst 65 cm i manken.

Men verkar ju inte finnas grindar någonstans som är modellanpassade och som passar direkt in i bagaget. Inte Artfex och inte Mim.
För att krångla till det yttligare har bilen 1 dm lasttröskel.
Hur ska jag gå vidare? Eller måste jag speciallbeställa? Och isf vart görs det?

Alternativet är ju lägga ner baksätet o stoppa in en Artfex eller Mimbur där. Mor verkar mindre sugen på den lösningen, men vovve måste ju åka säkert.

Hjälp :o :p :D
 
Mor min gav mig i uppdrag att hitta passande grindar till hennes bil. En Toyota auris -14 halvkombi.
Hunden som ska åka är en finnstövarhane, kommer bli minst 65 cm i manken.

Men verkar ju inte finnas grindar någonstans som är modellanpassade och som passar direkt in i bagaget. Inte Artfex och inte Mim.
För att krångla till det yttligare har bilen 1 dm lasttröskel.
Hur ska jag gå vidare? Eller måste jag speciallbeställa? Och isf vart görs det?

Alternativet är ju lägga ner baksätet o stoppa in en Artfex eller Mimbur där. Mor verkar mindre sugen på den lösningen, men vovve måste ju åka säkert.

Hjälp :o :p :D
Jeppe, RU-produkter har väl anpassade efter bilmodell. Finns nog fler också!
 
Även Robust hundburar gör måttanpassade burar, ev även grindar. Vi är mkt nöjda med vår bur från Robust. Sen gör även hundgubben.se måttanpassade burar. Både robust och hundgubben har burar till Toyota auris :).
 
Mor min gav mig i uppdrag att hitta passande grindar till hennes bil. En Toyota auris -14 halvkombi.
Hunden som ska åka är en finnstövarhane, kommer bli minst 65 cm i manken.

Men verkar ju inte finnas grindar någonstans som är modellanpassade och som passar direkt in i bagaget. Inte Artfex och inte Mim.
För att krångla till det yttligare har bilen 1 dm lasttröskel.
Hur ska jag gå vidare? Eller måste jag speciallbeställa? Och isf vart görs det?

Alternativet är ju lägga ner baksätet o stoppa in en Artfex eller Mimbur där. Mor verkar mindre sugen på den lösningen, men vovve måste ju åka säkert.

Hjälp :o :p :D
Artfex har ju grindar till en hel drös av Toyotor. Såvida inte bilen är för gammal.
 
Mor min gav mig i uppdrag att hitta passande grindar till hennes bil. En Toyota auris -14 halvkombi.
Hunden som ska åka är en finnstövarhane, kommer bli minst 65 cm i manken.

Men verkar ju inte finnas grindar någonstans som är modellanpassade och som passar direkt in i bagaget. Inte Artfex och inte Mim.
För att krångla till det yttligare har bilen 1 dm lasttröskel.
Hur ska jag gå vidare? Eller måste jag speciallbeställa? Och isf vart görs det?

Alternativet är ju lägga ner baksätet o stoppa in en Artfex eller Mimbur där. Mor verkar mindre sugen på den lösningen, men vovve måste ju åka säkert.

Hjälp :o :p :D
Hej, jag har en bur i precis en sån bil. Jag specialbeställde från Robust. Är på väg att byta bil inom kort så min bur blir till salu hör av dig om det kan vara intressant. Min Auris är dock en 2007a så ev skiljer sig måtten lite..
 
Jeppe, RU-produkter har väl anpassade efter bilmodell. Finns nog fler också!

Hittade passande grindar hos Jeppe, dock till årsmodellen äldre men verkar vara samma kaross. Så tänkte jag ska ringa och prata med dom i veckan och se vad de tror kan passa :)
Ru-produkter ska jag oxå kolla mer på :)

Även Robust hundburar gör måttanpassade burar, ev även grindar. Vi är mkt nöjda med vår bur från Robust. Sen gör även hundgubben.se måttanpassade burar. Både robust och hundgubben har burar till Toyota auris :).

Så det finns stora burar till Auris alltså. Trodde inte en bur får plats för bagagen ser så liten ut. Speciellt för en stor bur + hund. Men ska absolut kolla vidare på robust o den andra du skrev :)
 
Artfex har ju grindar till en hel drös av Toyotor. Såvida inte bilen är för gammal.

Enligt Artfex passlista funkar inte deras grindar till toyota auris -13. Men har tillverkaren brevid jobbet så ska in o prata med dom och höra vad de tror :up:


Hej, jag har en bur i precis en sån bil. Jag specialbeställde från Robust. Är på väg att byta bil inom kort så min bur blir till salu hör av dig om det kan vara intressant. Min Auris är dock en 2007a så ev skiljer sig måtten lite..

Det kan absolut va intressant om måtten passar. Har du bild på hur buren ser ut i din bil? :)
 
Puttar upp denna tråden igen.

Har nu hittat 2 grindar som passar till mors bil, Mim eller Jeppe.
Så började leta lastgaller men det finns inget passande alls. Enligt Toyota finns inget lastgaller på marknaden som passar.
Ska jag försöka specialbeställa lastgaller eller går det köra utan?
 
Puttar upp denna tråden igen.

Har nu hittat 2 grindar som passar till mors bil, Mim eller Jeppe.
Så började leta lastgaller men det finns inget passande alls. Enligt Toyota finns inget lastgaller på marknaden som passar.
Ska jag försöka specialbeställa lastgaller eller går det köra utan?
Har inte Jeppe om de nu har grindar som passar? Jag köpte båda därifrån, dock annan bilmodell.

Jag skulle inte köra utan med tanke på säkerheten. En så stor hund är inte kul att få i nacken vid en krock. Och om hon kommer lämna hunden i bilen är det ju också bra att ha.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp