Hundläger för vuxna sommaren 2022

Takire

Trådstartare
Om några månader är det sommar och jag har ganska mycket jag vill göra. Till exempel tror jag att jag vill åka på hundläger. Men var hittar jag de roligaste hundlägren? Jag tycker det är jättesvårt att veta hur jag ska googla för att hitta något som passar mig och min hund.

Samma läger som vi var på förra året kommer gå i år också. Fördelen med det är att det är relativt nära och att vi kan bo hos mina föräldrar om jag vill. Det är dock ganska kostsamt för tre dagar (men jag har inte jämfört med så många kurser/läger). Däremot blir ju inte resan så dyr som om jag skulle åka längre bort.

Jag skulle allra helst vilja vara med på något läger med jättemycket fokus på hundarnas språk och signaler. Finns det hundspråksläger?
Ett läger inriktat på agility (för skojs skull) skulle nog vara roligt. Kanske spårläger för nybörjare också vore något.

Finns de sorters läger jag efterfrågar? Och hur hittar man dem?
 
Jag hade gärna åkt på en lägervecka med prova-på-tema. Dvs få en inblick i olika grenar för att få prova på och se vad man tycker är roligt. Den tanken har dock lagts på is då min hund har en sjukdom som går i skov (och jag vill inte betala en dyr kurs och sedan inte kunna vara med), och inte heller får äta nåt annat än sina torrkulor. Men nån gång i framtiden kanske, kanske...
 
Jag hade gärna åkt på en lägervecka med prova-på-tema. Dvs få en inblick i olika grenar för att få prova på och se vad man tycker är roligt. Den tanken har dock lagts på is då min hund har en sjukdom som går i skov (och jag vill inte betala en dyr kurs och sedan inte kunna vara med), och inte heller får äta nåt annat än sina torrkulor. Men nån gång i framtiden kanske, kanske...
Jaa, sådant läger skulle jag nog också tycka vore intressant.

Hoppas att den där nya medicinen kommer funka för din hund 🧡 (tyckte jag läste något om det i en tråd).
 
Jaa, sådant läger skulle jag nog också tycka vore intressant.

Hoppas att den där nya medicinen kommer funka för din hund 🧡 (tyckte jag läste något om det i en tråd).

Vi börjar med foderbyte, sen ev medicinbyte. Men grundsjukdomen har hon ju ändå, har svårt att tro att den försvinner och vet har sagt att mest troligt är det sepcialkost som gäller resten av livet. Menmen, det är OT :o
 
De läger jag har varit på har jag hittat på olika sätt. Första lägret var Goldenlägret som jag hittade i Goldenklubbens tidning. Rallylydnadslägret, som jag ska på för tredje gången i år, hittade jag då jag var på en annan träning för den instruktören och kollade hennes hemsida och såg att hon hade läger. Heelworklägret jag var på förra året hittade jag via facebook.

Har dock inga tips avser det du söker, mer än att leta på olika ställen och fråga folk dom sysslar med de grenar du är intresserad av.
 
Det finns facebookgrupper för olika hundevent, beroende på var du bor. Sen kan du ju kika om det finns någon instruktör du vill gå för och vad den har för läger om den har några. Jag tränar mest nosework nu och det finns alldeles för många roliga läger/helgkurser en vill ju gå alla, men har valt ut 2 helgkurser och ett 3-dagars läger.
 
Jag har känslan av att det finns större utbud söderöver.

Borde nog kolla upp om något händer på kursgården där jag var en helg hösten 2019 och hade jätteroligt (trick dog-helg). Det har varit stiltje där på grund av corona och verkar ännu vara av hemsidan att döma, men det kanske ändras 🙂.

Det värsta är att jag vill åka både på ridläger och fjällvandra och hälsa på vänner så sommaren riskerar att bli en dyr historia 🙈. Eller så får jag vackert välja 🙄.
 
Jag har känslan av att det finns större utbud söderöver.

Borde nog kolla upp om något händer på kursgården där jag var en helg hösten 2019 och hade jätteroligt (trick dog-helg). Det har varit stiltje där på grund av corona och verkar ännu vara av hemsidan att döma, men det kanske ändras 🙂.

Det värsta är att jag vill åka både på ridläger och fjällvandra och hälsa på vänner så sommaren riskerar att bli en dyr historia 🙈. Eller så får jag vackert välja 🙄.

Vet inte vart du bor men det finns väl ett ganska stort läger varje år i Västerbotten? Tåme eller vad det heter...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Schäferprinsessan finns inte mer. Och det är tomt. Prinsessan tog dessutom hand om en dement person i min närhet och gav hen sällskap...
2
Svar
24
· Visningar
2 381
Senast: ainasoja
·
Övr. Hund Nej nu måste jag få skriva ur mig lite frustration runt våran (hittills) helt misslyckade spårträning. Kom just in efter ännu ett...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: dpmatte
·
H
Övr. Hund Finns det något roligt läger i våran land som man kan åka på i sommar! Jag brukar alltid åka på läger med min häst, men nu vill jag åka...
Svar
9
· Visningar
2 885
Senast: hasselby
·
G
Övr. Hund Vad har ni för planer för era hundar det här året? Några mål som ska uppnås? Jag och Selma ska gå tävlingslydnadskurs. Ska bli så...
2
Svar
28
· Visningar
2 135
Senast: belzebub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp