Radannons Hundleksak tygboll efterlyses (1000:- gåva till den som vet!)

Messipotamia

Trådstartare
Hej - Har till ägo en otroligt stark tygboll-leksak som mina 2 Berner-sennen hundar har använt flitigt. De 2 - tik 3 år, hane 4 år - har båda haft den sen valptiden, fått gått igenom vassa valptänder med kraft, all slags väder och vind då den har lämnats ute över natten på soldäcket, tuffare tag i deras vuxna ålder. Och gissa vad? Den är fortfarande HEL! Repen har förvisso nästintill helt tuggats bort, men stoppningen är ännu intakt. Andra "tåliga" leksaker har kasserats efter en tid, leksaker har slängts med åren för tusentals kronor. Ingen annan "tygleksak" har överlevt överhuvudtaget.

Som på bilderna* kan man se sömmarna är av högsta klass (specialförstärkt). Textil överlaget är tjockt och av hög kvalité. Enda bithålen som existerar på bollen är av mikroskopisk skala, jag vet därför inte vad den exakt innehåller. Bomulls repen (som stack ut) var inte flätade på traditionellt sätt utan mer inflätat som skosnören (extremt hållbart rep).

Efter cirka 3 år den införskaffades** så har jag velat få tag på ett par nya, eller åtminstone få veta tillverkaren. Det är det jag efterlyser här och nu: Vart kan jag få tag på nya av dessa "för-bra-gjorda" tygbollar / vilket företag står för tillverkningen? Givetvis gäller min tusenkronorsgåva om tillverkaren/produkten ej längre finns på marknaden, men det måste ändå gå att bevisa. Jag är så otroligt imponerad av produkten [av märket] så att jag är beredd med att gå extrema längder för att få ett avslut i mitt sökande.

*(Ena bilden visar när den är relativt hel, den andra när repen har demolerats ganska rejält.)

**(tyvärr har jag ingen aning om vart/hur/när den köptes, jag har frågat i flera fysiska butiker som jag har misstänkt samt sökt ordagrant på fler än hundra svenska hundbutiker på nätet och en hel hög utländska - no luck...)

Helt seriöst, den som först kan ge mig rätt info kommer få insatt 1000 kr på ens konto om dessa "krav" uppfylls:
  1. Det måste ske senast 1 Nov. 2020
  2. Informationen måste kunna bevisas vara korrekt, dvs. helt korrekt (en "halv indikation" kommer förmodligen inte vara tillräcklig)
  3. Betalningsinformation, betalsätt diskuteras privat genom privata meddelanden (PM) alt. Email

Om Admins inte godkänner hela mitt inlägg så låt mig veta vad som behövs redigeras! (I stället för att hela raderas t.ex.)

Tack på förhand!
dog ball mystery.PNG

Hästfolk

Häst

• Sulor och silikon

Hästavel och Grenar

• Betäckningar 2020

Allmänt

Fritid

• Frysa eller tillaga keso?

Barn

• Höstföräldrar 2020