Bukefalos 28 år!

hundmagazinet.se

P

powerlennie

Läste detta på hundmagazinet.se Hundmagazinet gjorde ett besök i veckan när Försvarsmakten hundtjänstenheten tillsammans med FOI (Försvarsmaktens forskingsinstitut) tränande Min-hundar med en ny träningsteknik Detta ingår i ett projekt vilket man utprovar nya spårämnen som är både lättare att lägga ut samt att spåretiketten ger sig till känna på en gång utan någon väntetid eller tidsspillan.


Är det någon här som tränar sin hund för detta?? Jag har aldrig hört talas om det.
 
Sv: hundmagazinet.se

Inte så konstigt eftersom det bara är Försvarsmakten eller Räddningsverket som har med minröjning utomlands att göra.
Som du kan läsa är det ett Forskningsprojekt som pågår, vilket betyder att det inte gjorts tidigare. Att ta luftprover från en nergrävd mina och verkligen se vilka substanser som kommer upp ur jorden, till hundens näsa, och sen utvinna just dessa substanser till att kunna göras vattenlösliga osv osv osv, är inget som nån gjort innan.

Siw i reportaget far till Bosnien i morgon bitti, och det är med stort intresse vi kommer att ta del av hur hundarna fungerar på ny plats med helt nya förutsättningar i miljöer och bakgrunder.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 325
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Med min förra hund var jag ofta hos veterinären pga oturshund, så jag har liksom koll på hur det brukar gå till. Mina nuvarande hundar...
Svar
19
· Visningar
2 094
Senast: McFlurry
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 469
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 552
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp