Hundmöten

Någon har uppenbarligen bytt ut min hund natten till idag. Tog en tre timmars tur i Slottskogen idag, mötte ett 50 tal hundar, hon fick busa lite i rastgården med två pojkar. Men det var bara vid ett hundmöte hon ballade ur, av ungefär 50!! De andra så skvallrade hon friskt och var mycket pepp & fokuserad på mig. Jag börjar se ljuset i tunneln 😍🤩

HÄRLIGT!

Och sen jag skrev den här tråden har jag faktiskt också börjat se ljuset i tunneln. Min hund har mognat så otroligt mycket senaste månaden och jag har börjat hitta hennes "preferenser". Skvallret börjar fungera så smått. Andra framgångsfaktorer har varit att jag verkligen har rannsakat mig själv inför promenaderna, alltså försökt gå ner i varv och vara lugn själv. Vid hundmöten har jag uppmärksammat henne i tid och gett henne uppgifter som jag vet hon tycker om och är bra på (typ godissök eller balansera på stockar osv). Hon får alltid ta det i sin takt och hon behöver inte hälsa om hon inte vill. Tycker hon sköter sig exemplariskt. Endast vid ett fåtal tillfällen visar hon tecken på rädsla numera. Och hon vågar sig till och med fram till stora hundar utan problem, vilket varit väldigt problematiskt innan. Nu får vi dock börja träna på att man inte ska hälsa på alla hundar man möter, eftersom hon blir så himla exalterad och lekfull nu... det slog över väldigt snabbt. :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Leonbergerhane på 1 år, som sedan 6 månader reagerat stark på andra hundar. Blandade reaktioner. Iband voff och morr och utfall, ibland...
2
Svar
31
· Visningar
2 059
Senast: Korekatten
·
Övr. Hund Jag har en shetland sheepdog på dryga året, hon har sen hon kom till mig som 8 veckors valp alltid haft väldigt svårt för andra hundar...
Svar
16
· Visningar
2 262
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Jag tycker nu mitt problem med hundmöten har eskalerat med hundarna. Den lilla har alltid haft mer eller mindre problem, den stora har...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
14 552
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp