Cordelia

Trådstartare
Hej!
Min älskade hund Lotus fick somna in nyligen och jag letar just nu efter en ny bästa vän. Jag planerar att ha en borderterrier hane, då dom påminner mig väldigt mycket om Lotus som var en blandras och dom verkar passa vad jag söker.

Nu till frågan, har ni några namnförslag som liknar Lotus? Alltså ett lite naturigt och ”lugnt” namn.
Jag har namnen Bonsai, Indigo, Frost och Java på min lista.
 
Senast ändrad:
  • Hjärta
Reactions: Sel
För egen del vill jag se individen innan jag namnger.
Vissa namn passar, andra inte alls när man väl har hunden framför sig.

(Vi hade innan fölning namngett ett stoföl- minns inte hingstnamnet. Bergsäkra på att det skulle komma en mörkbrun unge. Den kom ut och var visserligen sto men fux. Den döptes snabbt om till Kanel )

Min heter Torsten helt enkelt för att han såg ut som en sur gammal gubbe när kan kom. Numera är han glad, men namnet passar ändå. Hans personlighet är en Torsten.
 
Hej!
Min älskade hund Lotus fick somna in nyligen och jag letar just nu efter en ny bästa vän. Jag planerar att ha en borderterrier hane, då dom påminner mig väldigt mycket om Lotus som var en blandras och dom verkar passa vad jag söker.

Nu till frågan, har ni några namnförslag som liknar Lotus? Alltså ett lite naturigt och ”lugnt” namn.
Jag har namnen Bonsai, Indigo, Frost och Java på min lista.
Om jag minns rätt härstammar den från området kring Cheviot. Vet inte om det är ett lugnt namn dock?
 
Hej!
Min älskade hund Lotus fick somna in nyligen och jag letar just nu efter en ny bästa vän. Jag planerar att ha en borderterrier hane, då dom påminner mig väldigt mycket om Lotus som var en blandras och dom verkar passa vad jag söker.

Nu till frågan, har ni några namnförslag som liknar Lotus? Alltså ett lite naturigt och ”lugnt” namn.
Jag har namnen Bonsai, Indigo, Frost och Java på min lista.
Beklagar förlusten av din vän. :heart

Bonsai tycker jag är fint, och går lätt att ändra till "Banzaii" när terriern går bananas! :D :banana:
 
Beklagar förlusten!

McLaren, Ferrari, Romeo, Tauri, Aston Martin på F1-tema. Dragos bara för att jag tycker att det passar med Lotus.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vill gärna ha lite tips på trevliga brukshundar alt. aktiva sällskapshundar. Jag hade tänkt köpa hund år 2014, vill vara ute i...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
14 566
Senast: Ninnie
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 175
Senast: Eina
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 321
Senast: Fille
·
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 084
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp