Hundpsykolog!?

F

Fjompas

Min kära hund har nu blivit som helt förbytt, han var alltid glad. Gnällig när det inte passar honom, men aldrig på detta sättet som han är på nu.
Han börjat markera nu, märker jag. Och morrar och blåser upp sig för ett löv eller dylikt, vakta leksaker, skyggar undan för människor(?)... De tror snart att vi misshandlar hunden!
Framförallt reagerade jag på att han nu morrar på besökande och skäller, och nu på mig, nästan jämt.
Jag säger nej, men då blir han värre - konflikt, berömmer när han är tyst, men han är nu opålitlig, han vänder på en femöring!
 
Hmm, kollat upp om han har ont någonstans eller nått liknande?
 
Har samma fundering, har han ont någonstans? Det låter som det om förändringen i humöret kommit helt plötsligt. Annars kan du fundera på om det är någon situation som skrämt honom eller om någon, medvetet eller omedvetet, varit elak mot honom på något sätt så att han har börjat misstro människor av någon anledning.
 
Åk till veterinären för att se så att han mår fysiskt bra. Har han ont någonstans så kan det ha gjort att han ändrat beteende. Hoppas att ni hittar vad som gör att han beter sig så här!

/Anna
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 504
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 169
Senast: soom
·
Övr. Hund Känner jag behöver lite tips/råd/input här.. Eller skriva av mig åtminstone! Vi har från innan en ettårig corgihane. Något osäker av...
Svar
18
· Visningar
1 883
Senast: mazariin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp