Hundsäng?

Nepenthe

Trådstartare
Hur sover era hundar?

Gry har en plats nedanför sängen där jag lagt ett tjockt överkast hopvikt, på det ett täcke och sen en filt. Men jag märker att när hon kommer upp i sängen på morgonen så är hon kall om öronen och lite på ryggen :(
Det är kallt på golvet och jag vet att hon älskar värme så jag vill liksom få upp hennes plats på nått sätt?
Räcker en biabädd? Det känns inte som det...

Hon kommer alltid upp på morgonen och sover i sängen under täcket :heart men jag kan tyvärr inte ha henne i sängen hela natten för hon sparkas.. jag flyttar mig omedvetet och har ofta nästan ramlat ur sängen. Det är ändå en 1,80 säng vi har :angel:

Bild för uppmärksamhet
77422685_10156643514351099_1822774310717095936_o.jpg
 
Han sover i sängen. I knäveck på nån av oss under natten, kryper gärna upp längs med på morgonen och vill bli kliad på magen :love: .
Om nån av oss är borta tar han gärna den personens huvudkudde :D.
 
Inne är det självklart att han sover med oss i sängen under täcket. I stallet däremot har jag en biabädd med några ihopvikta trasmattor under, en fleecefilt och en yllefilt i och där har han det varmt och gott sålänge det inte drar sig under 10 grader, då vill han ha täcke på sig om han behöver hålla sig där under en längre tid typ som vid skoningar men då är han också frusen av sig. Trots att det är betonggolv så blir det inte kallt i bädden.
 
Fryser hon eller är hon bara kall om öronen?
Ammo ligger på golvet helt frivilligt och är ibland kall på delar av kroppen, men han verkar nöjd ändå ;)
Han har både tillgång till min säng och en mysig bur med fäll och filt så.
 
Fryser hon eller är hon bara kall om öronen?
Ammo ligger på golvet helt frivilligt och är ibland kall på delar av kroppen, men han verkar nöjd ändå ;)
Han har både tillgång till min säng och en mysig bur med fäll och filt så.

Jag tror inte hon fryser men hon är ju en riktig värmejunkie :D Hon vill helst vara i sängen, under täcket utan syre men då får inte jag sova tillräckligt tyvärr.

Tänker om det hjälper att få henne upp från golvet en bit eftersom golven är ganska kalla...
 
Mopsarna sover i en biabädd i hundrummet, Gissa sover i början av natten i soffan under en fleecefilt,någon gång under natten flyttar hon upp till ovanvåningen där står en gammal tvättkorg på ben med en tjock madrass o fleecefilt,då jag sover med öppet fönster året runt så finns det inga hundar i mitt sovrum.
 
Mina sover i sängen med mig :p
Men de har även en bädd som både de och alla hundar jag haft på besök älskar. Brukar lägga in en filt eller två för att de ska kunna bädda om de vill, men behövs egentligen inte.
image.jpg
 
Mina sover där jag sover helt enkelt, alltså oftast i soffan eller i sängen under täcket. :D Kailzie har också en alldeles egen beanbag med en yllefilt på/i som hon älskar. Kanske skulle det fungera med en sådan där fåtöljformad beanbag för er?
Annars gillar jag verkligen också cozycave-varianten som @kolblakkur nämnde, den stänger ju in värmen med hunden. Du kan säkert peta in en varmvattenflaska där också. :)
 
För att få upp sängen från golvet så skulle du ju kunna ha en sådan där hundsäng som har ben på, dvs den består av en ram med ngt nylontyg (tror jag) sträckt över ramen samt fyra ben. Tror det finns en rätt ny tråd om denna typ av säng här på Hund (Buke). Sen har du alltså täckerna/mysig hundkorg på denna säng.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har som en oversized kudde från arkenzoo, tycker det är fullt tillräckligt för att komma upp från golvet. :)
Annars så hade jag nog ställt en biabädd ovanpå ett litet IKEA bord. En biabädd har kanter och det borde stoppa henne från att rulla över. (Sen tänker jag att rullar man inte ner från en säng rullar man nog inte ner från ett bord.)
 
Jag tror inte hon fryser men hon är ju en riktig värmejunkie :D Hon vill helst vara i sängen, under täcket utan syre men då får inte jag sova tillräckligt tyvärr.

Tänker om det hjälper att få henne upp från golvet en bit eftersom golven är ganska kalla...

Kanske kan en Hik9 vara något att lägga en gosig bädd på? Googla den. Jag tror bara det är en webshop i Sverige som har den och jag har inte testat den själv, men den ser fin ut. Jag har en liknande från Kuranda, men den är ganska mycket dyrare och kanske onödigt tålig om hon inte tuggar.
 
Jag tror inte hon fryser men hon är ju en riktig värmejunkie :D Hon vill helst vara i sängen, under täcket utan syre men då får inte jag sova tillräckligt tyvärr.

Tänker om det hjälper att få henne upp från golvet en bit eftersom golven är ganska kalla...
Du vet att det finns madrasser som är ca 1dm tjocka med värme i för hund?
 
Kanske kan en Hik9 vara något att lägga en gosig bädd på? Googla den. Jag tror bara det är en webshop i Sverige som har den och jag har inte testat den själv, men den ser fin ut. Jag har en liknande från Kuranda, men den är ganska mycket dyrare och kanske onödigt tålig om hon inte tuggar.

Åh ja :love: det var precis det jag sökte
Hon biter inte men den ser ju smidig ut
 
Min har denna och älskar den, skulle jag inte stänga dörrn till sovrummet skulle hon sova i den hela dygnet ;) *Länk raderad av moderatorn*

Köpte den för att ha ett värdigt alternativ till att sova i sängen, då hon fick flytta ner på golvet pga att jag blev rädd för fästingar när våren kom... Och hon älskar den. Dessutom är hon lite frusen och jag har så svalt i sovrummet så jag tycker det är perfekt att det är ull och möjlighet att ha täcke över sig. Jag bäddar ner henne varje kväll i våran lilla nattningsritual och hon sover så gott under locket :love:
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 478
Senast: AlmostEasy
·
Hemmet Jag är nu hemma hos min mor i den lägenhet vi bott i de senaste nio åren. De senaste nio åren har vi haft problem med att det är så...
Svar
17
· Visningar
1 541
Övr. Hund Lite inspirerad av tråden ang brukshundsägare och frågan vad hundarna gör "resten av tiden" blev jag lite nyfiken på hur allas dagar ser...
2
Svar
35
· Visningar
6 071
Hundhälsa Jag får väl börja från början. Jag har en helt fantastiskt underbar papillon tik som är nyss fyllda 7år... Jag har haft henne sedan...
Svar
14
· Visningar
2 102
Senast: _Skifting_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp