Hundskolan på Svt utbruten ur Uppdateringstråd 26

Jag tycker de missar att förklara att många av problemen bottnar i understimulerad hundar.
Håller med, här i Sverige hade jag rekommenderat en kurs antingen på närmsta brukshundklubb eller en vettig privattränare. Jag vet inte vad som finns i England/Storbritannien, någon form av kursverksamheter måste väl finnas?
 
Men är det inte lite så även i Hundskolan?
I första säsongen har de exempelvis en ettårig BC som är ensam hemma hela dagarna. Deras "träning" består av hundpromenader efter jobbet. Jag hörde inte Maren säga till dom något om det alls.
Tycker det är så över hela serien. Visst tränar de på det synliga problemet men det underliggande nämns inte? Eller har jag missat nåt?
 
Men är det inte lite så även i Hundskolan?
I första säsongen har de exempelvis en ettårig BC som är ensam hemma hela dagarna. Deras "träning" består av hundpromenader efter jobbet. Jag hörde inte Maren säga till dom något om det alls.
Tycker det är så över hela serien. Visst tränar de på det synliga problemet men det underliggande nämns inte? Eller har jag missat nåt?
Det är TV. Inte utbildningsvideo.

Jag gissar att de har mängder av material och klipper ihop bra program av det. Det är väl så TV görs.

Om precis allt skulle med så blev väl varje avsnitt flera timmar långt och astråkigt att titta på.
 
Det är TV. Inte utbildningsvideo.

Jag gissar att de har mängder av material och klipper ihop bra program av det. Det är väl så TV görs.

Om precis allt skulle med så blev väl varje avsnitt flera timmar långt och astråkigt att titta på.

Man kan ju nämna det viktigaste utan att ta med precis allt.

Gör man tv om en understimulerad BC, till exempel, kan man ju ta med något om vilket typ av liv som är lämpligt för en sådan hund, utan att för den sakens skull ta med allt eller göra ett astråkigt program.
 
Man kan ju nämna det viktigaste utan att ta med precis allt.

Gör man tv om en understimulerad BC, till exempel, kan man ju ta med något om vilket typ av liv som är lämpligt för en sådan hund, utan att för den sakens skull ta med allt eller göra ett astråkigt program.

Jag håller med, annars missar man ju poängen helt.
 
Klart det gör TV men de försöker ändå låtsas att de ska lösa problem?
Många tittare (inklusive jag själv) kollar för att kanske få tips till sin egen hundträning. Om de då bara försöker bota symptom utan att nämna grundproblemet så blir det ju inte så väldigt bra TV heller?
Förväntar mig lite mer av SVT.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 322
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 780
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 394
Senast: Milosari
·
  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 057
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp