Hundskolan på Svt utbruten ur Uppdateringstråd 26

Var tvungen slå på hundskolan eftersom ni nämt det I tråden. Tilda är helt klistrad😂 fullt fokus 😅

Snapchat-625743645.jpg
 
Jag började också titta igår och ja det är charmigt!
Men shit vilka stora hundar många av dem har, jag förstår att det lätt blir ett problem.
En stor och skarp schäfer är väl inte optimalt att skaffa om man inte riktigt har vet hur man skall träna och hantera en hund, men Berner Sennen är väl inga större problem även om de är stora. De är såpass snälla att det inte blir någon katastrof även om man inte riktigt får till uppfostran. Åtminstone de jag träffat och denna verkar ju likadan. Boxer vet jag inte riktigt men hon som hade den hade ju åtminstone hyfsad känsla för hunduppfostran.
 
En stor och skarp schäfer är väl inte optimalt att skaffa om man inte riktigt har vet hur man skall träna och hantera en hund, men Berner Sennen är väl inga större problem även om de är stora. De är såpass snälla att det inte blir någon katastrof även om man inte riktigt får till uppfostran. Åtminstone de jag träffat och denna verkar ju likadan. Boxer vet jag inte riktigt men hon som hade den hade ju åtminstone hyfsad känsla för hunduppfostran.
Haha, jag minns hur jag en gång för lääänge sedan (var inte jättegammal) skulle hjälpa till att rasta någon stor hund, typ berner sennen. Det måste ha varit någon klasskamrat som haft den eller så... Minns inte riktigt hur det kom sig, men, jag minns hur jag desperat kastade mig för att hålla hårt i en lyktstolpe när hunden ville gå iväg åt fel håll vid något tillfälle. Jösses så stark den blev. Inte riktigt optimalt :p
 
Haha, jag minns hur jag en gång för lääänge sedan (var inte jättegammal) skulle hjälpa till att rasta någon stor hund, typ berner sennen. Det måste ha varit någon klasskamrat som haft den eller så... Minns inte riktigt hur det kom sig, men, jag minns hur jag desperat kastade mig för att hålla hårt i en lyktstolpe när hunden ville gå iväg åt fel håll vid något tillfälle. Jösses så stark den blev. Inte riktigt optimalt :p
Starka är dom, det är ju 50kg draghund, men utan aggressioner gör ju inte det så mycket, om de nu inte får för sig att styra rakt ut i trafiken
 
En stor och skarp schäfer är väl inte optimalt att skaffa om man inte riktigt har vet hur man skall träna och hantera en hund, men Berner Sennen är väl inga större problem även om de är stora. De är såpass snälla att det inte blir någon katastrof även om man inte riktigt får till uppfostran. Åtminstone de jag träffat och denna verkar ju likadan. Boxer vet jag inte riktigt men hon som hade den hade ju åtminstone hyfsad känsla för hunduppfostran.
Jag tyckte senners är stora, alla jag sett hänger mest som en vante efter. Även om den är snäll så är det obehagligt, hade jag tyckt.
Där var ju BC, boxer och schäfer och jag tycker nog alla verkar jobba på bra, men det hade ju varit lättare med mindre och enklare hund om man mest vill ha sällskap.
 
Jag tyckte senners är stora, alla jag sett hänger mest som en vante efter. Även om den är snäll så är det obehagligt, hade jag tyckt.
Där var ju BC, boxer och schäfer och jag tycker nog alla verkar jobba på bra, men det hade ju varit lättare med mindre och enklare hund om man mest vill ha sällskap.
BC, Border Collie, var det i säsong 1 då? Jag har bara kollat säsong 2.

Skall jag gissa angående familjen med Berner så stod nog valet mellan den och en Labradoodle, men det är ju mina fördomar det
 
BC, Border Collie, var det i säsong 1 då? Jag har bara kollat säsong 2.

Skall jag gissa angående familjen med Berner så stod nog valet mellan den och en Labradoodle, men det är ju mina fördomar det
Nej det är nog en nöffe och inte senner, schäfer, boxer (korsning?) och en blue merle bc.
 
Starka är dom, det är ju 50kg draghund, men utan aggressioner gör ju inte det så mycket, om de nu inte får för sig att styra rakt ut i trafiken
Oj, är 50 kg normal vikt för en benner? Jag trodde dom vägde betydligt mindre. Jag har i och för sig bara träffat tikar senaste åren men de var inte många cm högre än min hund, han är väl ca 55 cm i manken och väger 30 kg. 20 kg till känns oerhört mkt.
 
Oj, är 50 kg normal vikt för en benner? Jag trodde dom vägde betydligt mindre. Jag har i och för sig bara träffat tikar senaste åren men de var inte många cm högre än min hund, han är väl ca 55 cm i manken och väger 30 kg. 20 kg till känns oerhört mkt.
36-48kg för en tik, 38-50kg för en hane så de är stora hundar :) Mycket grövre i kroppsbyggnaden än en labbe
 
Alltså. Jag bara avgudar norska Maren i Hundskolan och hennes problemhundar (SVT).

Så mycket humor och värme. Härliga hundägare som verkligen gör sig i TV
Tack för tipset! Började titta igår och det är så mysigt och Maren har samma sätt att träna och tänka som jag oftast har av det jag sett (har inte sett hela serien så kan inte uttala mig helt om det men av det jag sett). Älskar Anton 😂
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 245
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 486
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 281
Senast: Milosari
·
  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 042
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Boräntorna
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp