Hundskräck?

R

Rallebralle

Om man en gång i livet har älskat jyckar mer än livet självt,sedan efter bett o "äckelmorrningar" har jag blivit livrädd för hundar.
vad gör man åt det ?
Jag är inte rädd för hundar som jag känner ,men innan jag lär känna dem då är de lite läskiga.

Jag vill egentligen ha hund,men vet att jag är för lat o inte tillräkligt konsekvent ,så egen vovve är inget alternativ.

En liten eloge borde jag få för att jag är klok nog att inse det iaf! :cool:

en sån där amerikan toyterrier eller vad de heter ,de som går på låda.
de tycker jag är fula så en sån vill jag inte ha!

Jag skulle behöva låna någons hund i ett par dagar för att inse att jag inte ska ha någon.... :smirk:

jag blir så där råsugen nån gång per år....oftast efter jag har sett en valp. :crazy:

häromdagen såg jag en liten femmånaders afghan en black & tan(heter det så?) ...hur söt var den då???? :love:

pratade mkt med uppfödaren om rasen ( då min uppfattning om dessa är att de är korkade o näst intill omöjliga att lära något, så var den allmäna uppfattningen för 10 år sedan .)
så var inte fallet,de är inte lika lättlärda som tex:schäfer men det går med mkt arbete...enl. uppf.
jaha...den rasen passar ju inte mig . :(

Nä,jag ska inte ha någon hund,det e helt klart :smirk:

fast jag VILLLLLL :(

Min kompis har en Löwshen som brukar få komma hit på besök o lära mig att hundar inte är till för mig! :D

o varför skrev jag detta då? vet inte...medlidande kanske... :confused: :angel:
 
han e jättesnäll men busig och alldeles tokigt rallygalen... han far runt runt som ett yrväder :D

Annars har jag en överkåt chihuahua... billigare frakt på han borde räcka med ett frimärke :angel:
 
Låna min!! :bump:

Han behöver inte ens postas utan jag kör glatt över honom till grannkomunen :D

<--------- på bilden... :smirk:
 
de är inte farliga.... :mad:
o inte har jag en miljon av dem heller....en halv kanske :D
 
För att du inte köper en valp o sedan omplacerar den ca 6månaders ålder, finns tillräckligt många unga omplaceringar :(
 
Kan ju inte annat än att hålla med dig,det är därför jag har lånat hennes löwshen för att inse att jag inte ska ha någon hund..... :smirk:

det är föresten hon som oxå har en d.pincher...den där valpen som jag berättade om du vet?

Jag har faktiskt haft hund....för 11-12 år sedan ,en urfin svart labbetik o hon blev 15 år så något rätt måste jag ju göra .
o jag saknar att ha en hund faktikst...men bara ett tag.
När han varit här en dag eller två får han(löwchen) komma hem igen...
till både han o hans mattes glädje...för att inte tala om min glädje...att äntligen bli av med den där saken som jag måste gå ut med...åhh vad jag uppskattar att jag har katter just då :D
 
Jasså hon ;)

Oj, vilken gamling! Du måste du tagit hand om henne bra :)

Vi har ju två katter också :love:
Men dom är lite för självständiga för mej, jag vill ha nån som avgudar mej ;) och släpar ut mej o motionera! :)
 
mmm....tydligen....
fast vågar jag berätta vad hon vägde? :o
47 kilo..... :o :o :o

EN TIK!!!! :crazy:

Ni förstår ju att jag inte borde ha hund....kan inte se deras tiggande små söta ögon utan att sticka till dem en munsbit,sammtidigt som jag ogillar tiggande hundar.

nä,det blir nog ingen jycke för mig..... :smirk:
 
Oops :smirk:

Haha. Dom såkallade karlarna i den här familjen klarar inte en endast lite blick från jycken, alltid slinker det ner nåt.. :)

Som tur är håller hon faktiskt skillnad, hon tigger nästan bara av killar/män/pojkar, utom när det vankas ostbågar förstås!! ;)
 
Min labbe åt ALLT!!!
tom hallon som satt kvar på buskarna....det enda hon inte tålde,men det käkade hon iaf var minimajs.Då spydde hon. :smirk:

var det konstigt att vovven var fet då?
hon gick alltid lös...vi bode då mkt öde o alla grannar kände vi mkt väl.
iaf så sprang hon runt till grannarna o fick mat överallt...hos farbror Lasse fick hon jämt jorgubbar med grädde o socker o hos Christer o Solveig fick hon mackor o grillat kött ,hos farbror Hilding vankades det potatis o övriga matrester som han hade över=massor....så gick det till när Cilla blev ..ehh lite överviktig.
när hon tog en promis (trodde vi) så tog hon egentligen en gourmetrunda... :smirk:

Allting uppdagades när hon skulle få dietfoder o vi höll på i ett halvår o inget syntes på vågen...hahhaha....då började vet. att undra om det var ämnesomsättningsfel på henne.... :smirk:
nä...bara "snälla" grannar. :crazy:
 
Haha. Doris äter iaf inte fråm buskar!
Men majs gillar hon, och det kommer ut i den änden de ska komma ut.. Fast det är liksom hela majskorn fortfarande :crazy:

Haha. Så skulle nog Doris vilja ha det! hehe. Hon e ju skitspinkig, fast hon har börjat äta så mycket som hon ska nu när vi börjat blöta det lite :idea:
Förut åt hon typ hälften :(
 
vanlig majs ja,men minimajs....det spydde hon upp,hel :crazy:

det är inte kul med en hund som äter allt hon ser heller....fast det är nog värre med en som knappt äter det de ska... :(
 
Till dej, men svar till ovan inlägg. Först, vilka fina kort Du har tagit på Din hemsida :bow:. Se´n tll saken. fotosida 2, bild 2 t ex. Där blir jag "litet" rädd, varför ser dina katter så stränga ut! :eek: Jag tycker faktiskt det, mycket mer stränga än min :rofl: golden.
 
Hhahahahhahahahha....det man inte ser är att jag försöker hålla alla på bordet samtidigt..... :angel:,det jag vet är att mina armar går från höger till vänster i ett fasligt flaxande
de var lite trötta på mitt fotande o mitt underliga beteende.....hahahhaha :o
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 334
Senast: machafuko
·
Hundavel & Ras Nu är det drygt ett år sedan min finvoffa gick bort, 13,5 år gammal. Det är inte dags att skaffa ny hund riktigt än, utan vi har sagt...
2
Svar
27
· Visningar
3 439
Senast: Killaloe
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 109
Senast: lillkillen
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 331
Senast: Philosophia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp