Bukefalos 28 år!

Hundslagsmål

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är chockad. Hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att det var så svårt att sära på fightande hundar.

Märta och jag är gårdsvaktare till en gård med 3 hundar, 2 kaniner, 20 höns, 2 kissar & 15 hästar. Imorse fick en av tikarna gå in i huset för att äta. På mindre än ett par sekunder förvandlades dennes och Märtas hälsning i hallen till ett ordentligt slagsmål. Jag drog i den ena för allt vad jag orkade och under en halv sekund varade en tystnad, tills den hunden jag inte höll i kastade sig på. Det hände väl 10 ggr innan jag fick byta taktik. Trots vrål, slag och meningslösa försök att separera dem gick det inte att avbryta. Under min panik fick jag en enda tanke och det vad att rädda Märta som ju är 25 kg mindre än den andra hunden. Jag siktade på stortikens mun och körde in handen allt vad som gick i truten på henne, slog iväg Märta med andra handen och sen fort som bara den kasta ner stortiken på rygg och hålla en hand över halsen så jag kunde ha kontroll samtidigt som jag såg till så inte Märta anföll en gång till.

Vad resulterade det här i då? En trasig hand på mig och en sårig, haltande Märta. Stortiken fick inte en enda reva. Vad har jag lärt mig? Bandagera truten och håll ordentligt hårt redan från början när man ska sprutjodopaxa i sårfickor, annars kommer man bara ha en bråkande hund. Jodopaxa aldrig på vita golvmattor om man inte vill ha pissgula fläckar på golvet. Avbryt ett bråk genom att köra in händerna i halsarna på hundarna.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 650
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 998
Senast: LelleLilla
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
882
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 576
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp